Hej.

Har precis renoverat trappan, blev att måla den vit och sen la jag laminat på stegen.
Men Min sambo vill inte ha en trappnos i aluminium utan en vit trälist.
Och jag vet inte vad man ska ha för list. Finns det några speciella lister för det ändamålet?
Den ska vara förmålad vit om det finns?

Tack på förhand.
 
Gjorde precis samma ingrepp som dig i höstas med laminat på stegen. Använde då en list liknande den KOW länkar till som trappnos. För att skydda listerna mot slitage målade jag dem med en stryktålig jotun lady färg. Har funkat kanon och kan inte se något direkt slitage på trappen. Skulle det uppstå och vara störande så får man väl helt enkelt bättra på med mer färg :)
 
  • Gilla
Touchofred
  • Laddar…
Zlingo skrev:
Gjorde precis samma ingrepp som dig i höstas med laminat på stegen. Använde då en list liknande den KOW länkar till som trappnos. För att skydda listerna mot slitage målade jag dem med en stryktålig jotun lady färg. Har funkat kanon och kan inte se något direkt slitage på trappen. Skulle det uppstå och vara störande så får man väl helt enkelt bättra på med mer färg :)
Tack för tipset ! Hittar bara lister som är 43mm, den jag vill ha måste vara 50mm.
Annars kommer den inte att täcka hela fronten på trappen, kommer bli som en kant i nederkant. Vilket inte blir så snyggt. :/
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.