Första burken av 14 tömd..
Staplar med gröna och klara plastburkar av märket Essve med skruvar, en öppen och tom. Verktyg i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Kom 8 rader idag, med paus för lite rc-lekar och mat. 2 rader till sen behöver jag inte skarva på ett tag.. Då ramlar raderna på i ett rasande tempo. FM skift imorgon sen fortsätta såga och skruva. Valborg får andra fira :cool:
Delvis lagd trätrall runt en rund blå pool, med resterande trallvirke i förgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Noseone och 3 till
  • Laddar…
Valborg ja...
Hem efter ett fm skift i plåtfabriken, böt om och släpade ut sågen. Trodde jag skulle klara mig med 2 rader som krävde skarv, men jag tror det blev 3 eller 4.
6 rader totalt, utan quad flygning idag, gårdagen slutade med failsafe ner i fotbollsplan... Tur delarna är billiga, mer delar kommer på posten på tisdag och nya mottagare är beställda.

Bara o borra ner huvudet mellan axlarna och köra på imorgon efter jobbet!

Glad valborg på Er!

Delvis färdigställd trätrall bredvid en blå pool, verktyg och kvarvarande plankor syns.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Noseone och 1 till
  • Laddar…
Pågående däckbygge med träbrädor lagda halvvägs runt en rund blå pool och byggverktyg utspridda på gräsmattan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Halvvägs!
Blev så till mig när jag hittade 2 brädor efter varann i bunten som gick att lägga att jag kapade rent kanten mot poolen! :)

Mer/ny bunt körs hem innan helgen!
 
  • Gilla
Skooda
  • Laddar…
Vad var det för fel på de som inte gick att lägga?

Ser ut att vara en bredare trall än tidigare, är det 145 mm bredd?
 
roli skrev:
Vad var det för fel på de som inte gick att lägga?

Ser ut att vara en bredare trall än tidigare, är det 145 mm bredd?
Det som ratas har kvistar borta, fult hyvlat eller på annat sätt skadat.

Stämmer, det som läggs nu är 145 och det som tas bort är 120.
 
Fick hem 300m ny trall.. Första 7 brädorna var galet usla.. Rädd för att hela den bunten kommer följa trenden.. :|
 
P
Byggmax kvalite.... ?
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
TheStills skrev:
Byggmax kvalite.... ?
Nej, men man kan lätt tro det... Karl Hedin handlar jag i stort sett allt på.
Av de 300m som levererades i fredags, tror jag 3 brädor gick att använda, resten får dom tillbaka i en mindre fin hög än den som kördes ut.

Nu börjar jag bli lite småirriterad, och det gör att virket inte granskas mindre kritiskt, för varför skulle jag skruva dit nåt som är i samma nivå som det som byts ut?!

Nya tag imorgon, återkommer med uppföljning då.
För allas välbefinnande hoppas jag ha en bunt om 300-400m hemma på infarten före lunch. :|
 
  • Gilla
fremax
  • Laddar…
325m på väg hem till mig.

Först var prat om ny leverans till dom på onsdag, men jag ser helst att jag slipper vänta, jag är ledig 2 dagar nu och räknar med att få nåt gjort..
Det var en del bekymrade miner på bygghandeln, med all rätt, men jag är rätt övertygad om att de förstår mig.

To be continued... :)
 
motigt.nu

Inte nog med att det snöar...
Virket som kördes ut idag, istället för igår lämnar mycket att önska. :|

Vi ska ha öråd i eftermiddag om jag fått nå fel i min bedömning eller om dom bör ha ett rejält öråd ang virkeskvaliteten..
 
Segt :thumbdown:

Men har du väl skruvat bort trallen en gång så kan du inte nöja dig med en "dålig" kvalité igen.
I sånt fall bör du få en kraftig prisreducerning som kompensation för din nedlagda tid.
 
maah skrev:
Segt :thumbdown:

Men har du väl skruvat bort trallen en gång så kan du inte nöja dig med en "dålig" kvalité igen.
I sånt fall bör du få en kraftig prisreducerning som kompensation för din nedlagda tid.
Dom var förbi här och kollade, dom höll med, det var inte bra...
Och det finns ingen logik i att lägga dit ny trall som är lika ful/felaktig som den som tas bort.

Nya friska insatser imorgon! :)
(dom väntar in leverans av nytt imorgon bitti)
 
  • Gilla
AndersPS
  • Laddar…
Det kom en ny bunt i onsdags eftermiddag.

Nån bräda per varv är utan fel, men ofta fransig bitvis i rundningen, men jag orkar inte mer.. jag sandpapprar.
Däcket lär bli klart!

Jag förstår verkligen inte hur usel kvalitet det är på deras tryckta virke för tillfället, eller om jag har mer än sjuk otur.

Det som inte duger som golv får bli kjol, tror den blir i 145:surprised:r, och frisen är måttad för 2x120.
 
Idag driftades poolen.
Allt ute, framme, inkopplat, ingen värme på än, behöver mer klor, inhandlas nog imorgon.

Trallen är lags så att det är ny trall (28x145) runt hela poolen, ca 1m kvar att lägga.
Bilder kommer imorgon. (y)
 
  • Gilla
Wirre740
  • Laddar…
Klor i, och värme på.
+15'C nu.

<edit>
+16'C nu... snart badbart ;)
 
Redigerat:
  • Gilla
Skooda
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.