Funka bra? Resultatet lär bli det samma oavsett klippare det är bara frågan om hur mycket den behöver gå. Men GPS gör helt klart skillnad. Sen vill säkert din HQ handlare av någon anledning sälja en dyrare maskin. Är du tekniknörd så tar du 15k ifrån huskontot resterande belopp upp till priset på en 330X får belasta hobbykontot. En hobby får ju alltid kosta pengar ;-)
 
quick skrev:
....Sen vill säkert din HQ handlare av någon anledning sälja en dyrare maskin...
Det där har jag också funderat på. Undrar varför dom vill det....?:rolleyes:


quick skrev:
..... Är du tekniknörd så tar du 15k ifrån huskontot resterande belopp upp till priset på en 330X får belasta hobbykontot. En hobby får ju alltid kosta pengar ;-)
Hahaha, vad ska man säga...Touché kanske ? (y)
Jaja, får väl börja sälja jultidningar lite tidigare i år så jag får ihop lite slantar.:)

Skämt å sido - så GPS gör skillnad? Är lite förvånad att den skulle göra det på en liten tomt. Vet ju hur pass god noggrannhet det är på telefonen tex. Normalt ligger den runt 10-15 meter skulle jag vilja säga. Ibland till och med mer, och det lär väl inte hjälpa klipparen så mycket? Det kanske är därför de mindre maskinerna, som är specade för mindre arealer, inte har GPS....?

Men det är mina spekulationer. Ni som har GPS-klippare kanske vet bättre?

mvh/ Lasse
 
Gps:en hjälper slumpen lite på traven kan man säga. Är det ett område den inte har varit på länge så stannar den där och klipper av det området bland annat. Men det är klart ju större och komplexare tomt desto mer nytta/funktion har man av den.
 
Hur gick det sen? Vilken modell blev det och framförallt klarar den "vikarna" på 1,1 m bredd?
 
Såg denna tråd först nu (men en extremt gammal tråd förvisso). Jag tycker råden varit vettiga, skulle själv inte rekommendera tex en Worx för detta jobb dvs de som måste förlita sig enbart på begränsningsslingan. Hoppas det gick att hitta en bra lösning, skulle själv kikat på klippare som har guidekabel i detta scenario.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.