Köpte förra året en utegrupp från detta skojarföretag, och efter det sa jag:Aldrig mera Trademax.
De skickade trasiga saker och vägrade ta det i retur eftersom jag inte anmält skadan inom 3 dagar, bråkade som F-N utan resultat, kontaktade tillsist ARN, och efter ett tag kom ett nytt bord, men då var sommarsäsongen över..
 
Fick ett roligt svar idag av deras så kallade support.

Var sugen på en soffa som har exakt samma bredd som det utrymme där jag tänkte att den skulle stå.
Så jag ville veta om den var mjuk längst ut så att det skulle gå att trycka ihop någon mm om det skulle vara nödvändigt.

Skulle inte var något problem, de hade 14 dagars ångerrätt och man fick skicka tillbaka den om den inte passade.

Frågade vad ångerrätten innebar.

Fick till svar att jag fraktfritt kunde returnera om jag hade oskadat emballage, ej var monterad eller använd.

:confused: inte så lätt att se om den passar då.
 
Jag har köpt en vertikalskärare av trademax som va fraktskadad. Sköte kontakten själv med DHL som löste in den det enda trademax skulle göra va att skicka en ny. men dom begära tillbaka det skadade som jag fått av DHL att göra vad jag ville med. det slutade med att jag fick hota trademax med konsumentombudsmannen för att få ut mina pengar det tog 4 månader. Och som alla andra skriver kundtjänsten är obefintlig. Och endå är det ett dotterbolag till Bygghemma.
 
Om någon funderar på att köpa från bluffbolaget så är det värt att veta om detta:

Skärmdump av en nyhetsartikel om Konsumentverket som stämmer möbelsajten Trademax.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Tyvärr är det inte det värsta hos bolaget utan hanteringen av reklamationer är väll det som gjort flest missnöjda....
 
In the last few weeks I have purchased quite a lot of stuff from various online shops and non of them has been as terrible as trademax.

Other shops provide free and scheduled delivery
But trademax is not free and not scheduled. And this 'non-free', 'non-scheduled' delivery ended up in delivering nothing. (The whole story updates below)


*Edit after some days: In the website it was marked as: It is in stocks and will be delivered in 2-6 days. But now it is 13 days I am waiting and after my call they told me my package is lost in their warehouse! (Exat words) (It is probable that they have sold what they did not have).
They are saying 2-6 days is estimated time, and I am waiting for 13 days and they are saying that I have to wait for more days for them to ''see what they can do''. I am wondeing if 20 days or more is an estimation of 2-6 days???!!!

*Update: They are now calling me and trying to push me to cancel the previous order and make a new one exactly the same as previous one!! (I do not know why is this?! can't they just send the items ased on the existing order??!! Or they are just trying to buy more time) Or another option to take my entire money back (At first when I asked for this they wanted to charge me for return cost for something that has not been sent!!) When I followed up a few more times, they told that a part of my package is lost and they can return my whole money. (At first they were hidding this problem from their side to make me pay for the return costs!)

And I have some guests tomorrow and we have to sit on the ground for dinner because of their late delivery!!

They have not offered any compensation and saying that it is their normal procedure and included in their terms of agreement!!!!!
 
Skärmdump av SMS-kampanj med erbjudandekod och svarsmeddelande med "poop"-emoji och frustrerat uttryck.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

:poop:
 
RoTe
Man bör även passa sig för Chili då det är samma företag...
 
Tyvärr äger bygghemma allt, och de har jag bara haft bra affärer med. Men trademax är ett dåligt företag rakt igenom. Tyvärr är det väll en kassako då bygghemma köpte dem ändå, trots katastrofalt rykte och omdömme.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.