Jag har letat och letat och letat nu på nätet men hittar det inte.

Är ute efter en liten låda att kunna lägga småsaker. T ex kan det handla om fyra skruvar och en möbelvinkel som tillhör ett visst projekt. Jag vill alltså att detta ska vara en separat låda och alltså inte tillhöra en sortimentslåda, såndär med massa fack. Däremot önskar jag att storleken på denna låda var ungefär som ett sånt fack. Alltså som en liten liten ask för småskruv. Det är det som är det svåra att hitta. Idealiskt vore en transparent liten låda i samma sorts relativt mjuk men tålig plats som klassiska förvaringsboxar a lá SmartStore. Alltså inte sån där vek plast som man får lasange i från färdigmatsdisken på stormarknaden. Och helst inte en liten matlåda.

Storlek runt 6 x 8 cm eller något sådant.

Tänker sedan köpa självhäftande plastfickor för etiketter som jag sätter på så lådorna kan fundera för tillfälligt innehåll som sedan kan bytas ut med en ny förklarande etikett vad innehållet tillhör för något.

Någon som vet om detta existerar?
 
Jag tror rusta har haft den typen av lådor du letar efter.
 
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
Först och främst tack alla för engagemanget, blev glatt överraskad att jag fick så många svar :)

Jag tror att MissAnpassad i senaste inlägget här är närmast med dedär lådorna för pärlor. Det ser riktigt bra ut faktiskt. Möjligen t o m något för små. Lösa plastpåsar som Björn Melander nämner är ju också ett bra komplement. Men vill ändå har lådor också. Dedär lådorna i väska som findus42 nämner ser bra ut förutom att jag vill ha lock på dom. Dom ska inte behöva vara beroende av att vara samlade i en väska med lock.

Det mest ideala hade varit storleken av de tre facken på bilden nedan. Om dom hade varit egna separata lådor med lock. Låga rektangulära lådor tror jag skulle vara det optimala formatet.

1.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Jag kör med "Zip-lock" påsar som någon skrev ovan till mindre förvaringar, tex några skruvar eller liknande.

Har "lånat" hem ett gäng storlekar från jobbet.

Just att de inte kostar något och att de är lätta att skriva på är en fördel.

Men om du vill ha små lådor, så ja matlådor eller liknande förvaring finns det i massa olika storlekar och sorter.

Lösningen till dina etiketter heter maskeringstejp ;) Billigare och smidigare än de självhäftande plastfickor som finns till tex Smartstore.
 
oobum skrev:
Jag kör med "Zip-lock" påsar som någon skrev ovan till mindre förvaringar, tex några skruvar eller liknande.

Har "lånat" hem ett gäng storlekar från jobbet.

Just att de inte kostar något och att de är lätta att skriva på är en fördel.
Det fick faktiskt bli så. Jag beställde igår 200 zip-påsar i två storlekar. (Man kunde bara beställa minst 100 per storlek) Men det kostade bara typ 30 och 40 vardera storlek. Så det var ju billigt tyckte jag.

Sen kom jag på att jag kan ju bara skriva på en lapp och lägga i påsen. Därför har jag köpt påsar utan etiketter.
 
BirgitS
Krassegrand skrev:
Jag söker själv efter förvaringsboxar och har hittat dessa
[länk]
som finns i olika storlekar. Jag tror att någon i min bekantskapskrets sa att de var mycket billigare på Gekås i Ullared.

Jörgen
Visserligen hyfsat bra förvaringslådor, som vi har många av, men stämmer ju inte riktigt in på beskrivningen i trådtitel och trådstart.
 
En urdiskad Bona barnmatsburk av glas med plåtlock är idealisk.....och gratis.
 
Jag har köpt "storpack" av kabelskor på biltema. Meningslöst att länka, för förpackningen syns inte. Sen har jag öst över kabelskorna i sortimentslådor, och kvar blir de utmärkta små plastaskar som jag tror är precis såna som TS önskar sig.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.