Svar 1 EB therm 205

Bor i ett hus från 1854 med en jordkällare under huset och ett tunt trägolv. Mina små barnbarn 2,5 och 1,5 år går på tå då de hälsar på hos mig. Borde ju göra något åt detta och vinna golvvärme vore en dröm, själv är jag van och går alltid i tjocka sockar inomhus! Nu hoppas jag på tur och att få se småpojkarna använda hela fötterna inomhus!
 
1. Termostat EB-Therm 205
Denna tävling dök upp precis lagom, om jag vinner förstås :) Jag har precis rivit ut hallens inredning för en helrenovering, och beslutade mig för att skippa golvvärmen då inte pengarna riktigt räckte till. Men vinner jag denna så har jag råd att fixa till det så att jag har ett värmande hallgolv att njuta av :)
 
Detta golvvärme paket är inte till för att lägga i badrum.
 
Svar 1

Jag och sambon har precis köpt hus, ett hus med många kalla golv och en kall källare. För mig så är det inte så farligt, men min sambo kan använda stolsvärme på semester i Thailand, dvs rätt frusen av sig! Med denna golvvärme kan hon förhoppningsvis njuta lika mycket som mig av vårt nya hus!
 
Svar 1. EB Therm 205

Vi hade en vattenläcka i badrummet. 2015 Så vi stressade med att få det renoverat. Det tog ändå ett år pga väntetid för snickare/rörmokare osv... Dom Kopplade ur elementet och renoverade klart ..

Nu har vi ingen värme alls på toaletten ... det lär bli kallt i vinter.. är redan, när tempen ligger runt nollan.. vi håller tummarna!
 
Såg att golvvärmepaketet inte var för badrum!
Då skulle jag vilja ändra min motivering till att vår källare är väldigt kall! Speciellt mitt "hobbyrum" där jag står och fixar gamla möbler osv. .. Kyligt på hösten och vinter . Jag vill inte vara bunden att fixa på vår och sommar. Jag vill vara där mer!
Skulle även kunna tänka oss golvvärmepaketet i hallen som är ganska exakt 6 m3. Perfekt för kalla trötta fötter som ska upp tidigt på morgonen.
Svaret är 1 !
 
1. EB-Therm 205

Ebeco Foil Kit tillsammans med Ebisol isolering blir perfekt att lägga in vid renovering av vår lilla toalett och äntligen få varma fötter. Eller så lägger jag värme i golvet nedanför sängen, det vore något det :)
 
1: EB-therm 205
Motivering: golvet är kallt kallt, får gå på tå tå, ropa håhå, upp i soffan hämta koftan. Är trött på det...
 
1. EB-Therm 205

En miljösatsning och energibesparing av stora mått. Har ett gästrum som används i stort sett varje helg, men för att inte golven skall vara kalla behöver jag hålla det fullt uppvärmt hela vintern. Med golvvärme kan jag sänka temperaturen rejält under veckorna, och höja temperaturen till helgen när det används igen.
 
S
1. EB-Therm 205

Vi har precis köpt en villa och ska börja lägga in golv om ett par veckor. Att få golvvärme i sovrummet skulle uppskattas av vår labradorvalp som spenderar mycket sovtid på golvet. Sedan skulle jag och min sambo bli överförtjust i ett varmt golv, men det är ju uppenbart.
 
1. EB-Therm 205

Lätt att lägga, varmt att gå på!
Kan bli trevligt i vår kalla stuga, där vi bygger hall och toa.
 
Stort grattis Emmschen som tar hem vinsten i veckans tävling, ett golvvärmepaket. Vi hoppas att din nya tvättstuga kommer att bli både snygg och bekväm att vistas i :D

Motivering: Har en gammal hall som ska bli tvättstuga pannrum. Just den biten av huset är det oisolerade betonggolv. För att slippa spåra och bila upp för att komma ut där med golvvärmen, så har Ebeco sagt att denna lösningen funkar toppen. Bara att lägga isolermattan mot betongen, slingor, flytspackel. Hade sparat min stackars kropp lite i det här evighetsprojektet som är mitt hem.
 
  • Gilla
Strip och 1 till
  • Laddar…
Coolt! Tack! 😁
 
Grattis emmschen .
Tänk på att den produkten du vunnit ska ej vara i våtutrymmen bara torra rum, den ska ej läggas i flytspackel.
 
Jaså! Finns olika modeller. Då kan jag lägga den i min andra hall! Ska läsa monteringsanvisningen noga!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.