Hej!

Jag och mor min ska ta tag i vår gemensamma sommarstuga. Till att börja med behöver vi bygga en friggebod/attefallare för att familjerna inte ska gå varandra på nerverna.

Nu söker jag ett enkelt ritprogram där vi på varsitt håll kan komma med olika förslag att skicka till varann. I första hand för tomtens layout men senare kanske för byggritning med. Det viktigaste är att det är användarvänligt snarare än avancerat. Morsan är inte särskilt teknisk och jag är långtifrån en arkitekt. 😁

Tack på förhand!

Christian
 
Google Sketchup
 
  • Gilla
GbgOlsson
  • Laddar…
Det ska vi kolla. Perfekt med ett googleprogram för oss också. Tack!
 
Väldigt lättarbetat och man kan få väldig bra ritningar och inspirationsbilder.
 
Ska det vara jättesimpelt och lätt att dela mellan varandra under tiden man spånar så kanske google keep i mobilen/plattan kan vara nåt? Då kan ni dela en skiss och i realtid se vad den andra ritar.
 
Google bildsök för inspiration, teman etc. Handrita och fota med telefonen när ni skissar i början, det går absolut fortast. Dela via Trello, fungerar smidigt på alla plattformar. Sen ger ni er på Sketchup när det är dags för finliret. Rita på dator är kul men om ni inte har vanan inne hämmar det diskussionen pga ledtider i ritningen.
 
BirgitS
GbgOlsson skrev:
Det ska vi kolla. Perfekt med ett googleprogram för oss också. Tack!
Det är flera år sen SketchUp hade något med Google att göra, numera är det ett företag som heter Trimble som äger SketchUp.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.