Hej!

Jag har ett problem med att det läcker in lite vatten under min garageporten efter att förra ägaren bytt från slagportar till takskjutport och att det då blir fall in mot porten i.o.m. att en bit av golvplattan kommer utanför porten. Problemet är störst när vinden ligger på och regnet slår mot porten.

Efter lite efterforskning har jag sett att många här och på andra forum har köpt in denna list: http://www.kuntze.se/produkter/gummilister-tatningslister-borstlister/gummitroskel-garageport-428

Själv har jag precis beställt listen men funderar på hur jag ska fästa den på bästa sätt.

Min tanke är att använda BT Multibond rapid (364833 på Biltema) och sedan eventuellt lägga ett lager silikon på utsidan mellan golv och list.

Är det en bra lösning eller har ni några andra förslag.

/ Ny husägare...
 
S
Ingen erfarenhet av biltemas lim men om man läser produktexten så går det säkert bra. Skippa silikonet och foga med limmet.
 
Känns lite fel ände att åtgärda problemet på.
Du har ju fortfarande bakfall mot garageporten oavsett tät list eller inte, kommer det stå vatten mot listen
kommer den garanterat släppa förr eller senare.
Är det inte bättre att åtgärda bakfallet ist, går väl att bila bort den främre delen på garagegolvet och ta det därifrån.
 
Den långsiktliga planen är att fixa till golvet. Laga de skador som finns, fixa fallet utanför porten, lägga klinkers mm. Det ligger dock 1-2 år fram i tiden och tanken är att ha listen fram tills dess.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.