Hej,

Jag ska köpa klinker till min hall, https://www.bauhaus.se/klinker-easyside-grey-33-3x33-3cm.html

Ytan är ca 10 m2 och om jag beställer "montageservice" genom Bauhaus så kostar det efter ROT 5000:- för själva jobbet, utan några material såsom fog osv.

Är detta ett rimligt pris eller ordnar en annan plattsättare här i solna/stockholm det betydligt billigare? Någon som har tips på någon specifik i så fall?

Stort tack!

Mvh Simon
 
S
blir säkert dyrare. dock kan du ställa krav på högre kvalite
 
BirgitS
Ingår det något förarbete typ flytspackling för att få golvet jämnt och med bra fäste för fixen?

Är det planerat så att de lägger halva golvet i taget eller har du tänkt att tillbringa en natt borta?
 
Tack för svar.

Flytspackling hade jag missat! Där tillkommer ca 2000 så totalpris ser ut att bli 7000:-.

Angående hur snabbt de lägger har jag inte kollat men det skulle inte vara något problem att bo borta en natt.

Är 7000 rimligt?
 
S
simonnnn skrev:
Tack för svar.

Flytspackling hade jag missat! Där tillkommer ca 2000 så totalpris ser ut att bli 7000:-.

Angående hur snabbt de lägger har jag inte kollat men det skulle inte vara något problem att bo borta en natt.

Är 7000 rimligt?
är det priset som sätts så är det ju det priset från bauhaus.
man kan ha ett fast kvm eller löpmeter på det mesta
 
SBH skrev:
är det priset som sätts så är det ju det priset från bauhaus.
man kan ha ett fast kvm eller löpmeter på det mesta
Jag förstår inte riktigt vad du menar? Min fråga är om 7000 är ett vettigt pris eller om andra firmor troligtvis skulle ligga långt under? :)
 
BirgitS
Det tog ungefär en arbetsdag (fördelat på två dagar) för hantverkaren att lägga klinkers i vår 6-7 kvm stora hall samt tid dagen efter att foga. Nu var detta en del i en större renovering så jag vet inte tiden och kostnaden exakt och han fyllde ju upp dagarna med annat, men 5000 kr, dvs ca 10 timmars jobb, låter rätt rimligt. Tid för flytspackling kan ju bli vad som helst beroende på hur det ser ut.
 
Kan nog tycka priset är rimligt, själv skulle jag nog legat på ungefär samma pengar, def inte billigare.
Dock hade fix och fog ingått i priset.
Är det inte massa vinklar så lägger man ett sånt golv på 2 - 3 timmar.
Sen kan man undra vilken kvalitet du får på utförandet, det jag sett av Bauhaus hantverkare har inte varit
imponerande. Men det är min högst personliga åsikt.
 
Jörgen Ö skrev:
Sen kan man undra vilken kvalitet du får på utförandet, det jag sett av Bauhaus hantverkare har inte varit
imponerande. Men det är min högst personliga åsikt.
Det är ju inte Bauhaus egna personal som kommer ut och klinkrar golvet. Blir ju nån lokal firma som varuhuset har kontakt med. Vissa bra andra dåliga, precis som alla andra hantverkföretag.
 
S
simonnnn skrev:
Jag förstår inte riktigt vad du menar? Min fråga är om 7000 är ett vettigt pris eller om andra firmor troligtvis skulle ligga långt under? :)
finns dom som sätta ett högre och dom sätter lägre.
men du ska inte förvänta dig någon större klass i kvalite.
 
para skrev:
Det är ju inte Bauhaus egna personal som kommer ut och klinkrar golvet. Blir ju nån lokal firma som varuhuset har kontakt med. Vissa bra andra dåliga, precis som alla andra hantverkföretag.
Visst är det så, men hur tycker du jag ska formulera mig annorlunda? Beställer han jobbet via Bauhaus så blir det per automatik Bauhaus hantverkare, oavsett om dom är anställda eller ue! Bauhaus är det ansvariga företaget.
Och dom är inte alltid dom vassaste hantverkarna!
 
Jag tror att själva plattsättningen går fort. Men det är fler moment. bära in utrustning, göra rent utrustning efteråt. Det behöver troligen skyddstäckas där de skall stå och arbeta. Osv.

Vad gäller flytspacklingen. Har du koll på att underlaget är lämpligt? Hur mycket högre kan golvet få bli osv.
 
S
hempularen skrev:
Jag tror att själva plattsättningen går fort. Men det är fler moment. bära in utrustning, göra rent utrustning efteråt. Det behöver troligen skyddstäckas där de skall stå och arbeta. Osv.

Vad gäller flytspacklingen. Har du koll på att underlaget är lämpligt? Hur mycket högre kan golvet få bli osv.
all skyddstäckning brukar dom friskriva sig.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.