Mikael_L
Undra om han nappade ... ;)
 
Det här skulle kunna vara ett avsnitt ur Solsidan, men inträffade på riktigt i början av april, jag hade på lördagskvällen lastat släpvagnen med sopor. Gick upp på söndagsmorgonen, duschade, tog på rena underkläder, plockade arbetskläderna ur torktumlaren, slita och välanvända, men helt nytvättade.

10 min senare var jag inne på stationen, jag var inte ensam, halva kommunens invånare hade haft samma idé, även huvudpersonen, som troligtvis aldrig varit på en sopstation. Det var knökfullt med bilar o folk, att hamna bredvid lämplig container för olika material var bara att glömma, man fick ställa sig där det fanns plats och bära sakerna.
Ganska omgående uppmärksammade jag en välklädd man som högt och tydligt uttryckte sitt missnöje att vara på stället, och han visade även att han tillhörde en samhällsklass högre än alla andra, och hade ställt sin Ranch Rover där det är parkeringsförbud. Ur bilens passargerardörr klev en kvinna klädd i vitt från topp till tå (annars inga likheter med Mickan) och tände en cigarett (rökförbud)

Mannen öppnade bakluckan, tog en plasthink och en pappkartong, gick runt och läste på skyltarna " Var fan lägger man en hink" Nån var vänlig och svarade " Där borta i PLAST""

En tjej står med sin bil vid PLAST, men just då går hon med saker till TRÄ, mannen säger till henne med en otrevligt röst " nu får du flytta på din bil, jag ska stå här" Jag kunde då inte längre hålla tyst, och sa till mannen " Hurry, tagga ner nu, du är inte ensam här" Mannen skannade upp, tittade på mig upp o ner flera gånger. Jag hörde vad han tänkte utan att han sa nått " Va, tilltalar du mig ??" men efter en stund öppnade han munnen " Gå hem o tvätta dig"

Sen gick han till bilen, uppmanade kvinnan att kliva in, och drog iväg, dom lämnade stationen i ogjort ärende förutom hinken och pappkartongen som stod kvar på asfalten.
 
  • Gilla
CM1234 och 7 till
  • Laddar…
Ja, folk utanför Stockholm tror kanske att Solsidan är en komediserie, men i själva verket är det nog mer av en dokumentär...
 
  • Gilla
Eld och 5 till
  • Laddar…
Jag undrar mer hur en Ranch Rover ser ut? Det var inte en cowboy du pratade med? :)
 
  • Gilla
Isakare
  • Laddar…
O
Handskriven lapp med klagomål om buller från byggjobb på otydliga tider, fäst på en anslagstavla.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Stackare...
 
Kanske skulle ringa till Agent Scully och Mulder på X-files, om det står självlysande gubbar utanför sovrummet
 
Vi håller på med köksplanering och letade lite priser på bänkskivor i ek fast helstav och inte de vanliga fingerskarvslimmade skivorna. Nog trodde jag att helstav skulle vara lite dyrare, men detta var lite väl saftigt tycker jag.

Skärmbild av onlinevarukorg med bänkskiva i ek och pris 1 832 000 SEK.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Jumos
  • Laddar…
-RB- skrev:
Vi håller på med köksplanering och letade lite priser på bänkskivor i ek fast helstav och inte de vanliga fingerskarvslimmade skivorna. Nog trodde jag att helstav skulle vara lite dyrare, men detta var lite väl saftigt tycker jag.
Uttrycket "man får vad man betalar för" passar väl in här :D
 
Jag förutsätter att de tre skålarna på bilden ingår i det priset.
 
harry73
Inte många som har råd att köpa den :wow:
 
1,8 miljarder?

Men det sägs ju att man får vad man betalar för :)
 
O
useless skrev:
Jag förutsätter att de tre skålarna på bilden ingår i det priset.
De tror jag inte... för de priset så ingår nog bara skivan :)
 
O
KnockOnWood skrev:
1,8 miljarder?

Men det sägs ju att man får vad man betalar för :)
Japp... en väldans dyr bänkskiva... :D
 
Inte ens 400 tusen euro :p
 
  • Gilla
AndersPS
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.