Lovar att ställa in mig på flera månader ;-) o kommer låna kokplatta och ställa ner kyl/frys micro i gästrummet som får bli provisoriskt kök (toa jämte för vatten) och vi kommer bygga ihop stommarna innan vi river köket :) Han som ska hjälpa oss med vägg/dörr kommer göra dörren innan vi river och sen väggen när vi rivit.

har jag då optimerat mig? Något annat?
 
millanros skrev:
Lovar att ställa in mig på flera månader ;-) o kommer låna kokplatta och ställa ner kyl/frys micro i gästrummet som får bli provisoriskt kök (toa jämte för vatten) och vi kommer bygga ihop stommarna innan vi river köket :) Han som ska hjälpa oss med vägg/dörr kommer göra dörren innan vi river och sen väggen när vi rivit.

har jag då optimerat mig? Något annat?
Nä, nu räcker det med planering! kör igång :D
 
B
Ta hjälp av en hantverkare och utnytja ROT avdraget.
inget roligt att inte ha ett kök på ett par månader som det kommer att dröja innan ni är färdiga.
 
Bagaren skrev:
Ta hjälp av en hantverkare och utnytja ROT avdraget.
inget roligt att inte ha ett kök på ett par månader som det kommer att dröja innan ni är färdiga.
Det skulle jag aldrig göra :D det är inte gratis med hantverkare bara för att ROT-avdraget finns och ett kök man satt upp själv har man 100% koll på. Jag gör allt jag kan och en del annat också själv, det är roligt, kostar mindre och blir oftast minst lika bra som hos dom som lejer in proffs. :cool: men längre tid tar det förstås, bla för att jag inte slarvar och har tid att vara noggrann med synliga detaljer. ;)
 
mitt första kök monterades på en vecka. dock bara kvällar och helgen. då var det lite socklar och passbitar kvar och de tog några timmar till dock flera månader senare.
 
Jag fick "tipset" att montera IKEA köket utan ben och socklar i framkant. Jag följde det inte, men efter att varit och tittat på kök (med sten som bänkskiva) och sett hur praktiskt det är att inte ha sparklåda och att det var ruggigt stabilt så montrerade jag alla mina gaderober (ikea köskstomar) utan ben och sockel, och det håller utan problem. Det kräver att man har rejäl infästning i bakkant. I badrum har man ju ex inte ben i framkant, men IKEA har. kanke lite OT men något att fundera på om sockel istället varierar mellan 16-20 cm.
 
A
Hur gick det?
 
maflax skrev:
Hur gick det?

Senaste aktivitet för TS: 2011-07-11 20:49
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
BirgitS
maflax skrev:
Hur gick det?
Samt att på den tiden sålde Ikea kök som hette Faktum men numera är det Metod så helt olika monteringar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.