Vinn varma golv till huset!

Tre barn leker med klossar på ett ljust trägolv, möjlig installation av golvvärme.

Med hjälp av golvvärmefolie kan du få skön golvvärme under ditt trä- eller laminatgolv. Veckans vinnare tar hem ett kit från Ebeco. En ultratunn värmefolie helt fri från PVC och halogen.

Vinstpaketet Ebeco Foil Kit innehåller allt material för 6 m², plus den presstång som krävs för att koppla ihop folien med anslutningskablarna. Du får också ett paket med Ebisol – isolering för golvvärmefolie. Tänk på att endast behörig elinstallatör får installera golvvärmefolien!

Totalt värde cirka: 5 000 kronor

Så här tävlar du:

Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du är i behov av ett värmegolv.

Fråga: Vad heter termostaten i kitet?


1. EB-Therm 205
X. EB-Therm 209
2. Ebeco Therm 205

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 28 april

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Bygghemma. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Bygghemma för att de sponsrar den här tävlingen.
 
Svar: 1

Motivering:
Efter kalla vintern i det kalla lägenheten har jag funderat på att åka till varmare breddgrader, men med Ebecos golvvärme så slipper jag resa bort och kan ligga på golvet istället.
 
1: EB-Therm 205

Golvvärmefolie vore ju helt perfekt till lekrummet i nästa renoveringssteg. Barnen ska få en helt egen del i huset, där de kan krypa, hoppa åla, kräla, klättra och göra i princip vad de vill, så jag vill naturligtvis lägga in golvvärme så de slipper ta hänsyn till feta radiatorer. Men med takhöjd om en knapp manshöjd finns inte utrymme för vattenburna system.
 
Svar: 1 EB-Therm 205


Har länge snokat runt på forumet utan att vara medlem, dock kunde jag inte låta bli att registrera mig iochmed den här tävlingen.

Köpte ett fritidshus för ganska snart ett år sedan som är tänkt att nyttjas året runt, dock blev nederlaget stort då vintern gav mig iskalla fötter. måste riva golv och isolering och göra ny trossbotten(möss)
Och då hade golvvärmekitet varit ett utmärkt plåster på såren att lägga i badrummet!
 
Redigerat:
1. EB-Therm 205

I mitt hus från -72 har jag ett "dressing room" som i det närmaste är i originalskick.
Således är såväl garderober, hyllor, väggar och golv redo för renovering.
Jag kan inte tänka mig annat än att ett golvvärmekit gör sig ypperligt i ett "dressing room", så de nakna fötterna får en behaglig värme att trampa runt i.

/C
 
1. EB-therm 2015

Med tredje barnet på gång måste vi bygga oss ett till rum. Självklart bör det rummet ha skön golvvärme från Ebeco så att den lilla inte behöver frysa när den tar sina första kryptag :)
 
1: EB-therm 205

Efter att ha tappat jobbet mitt i bygget så stannade allt upp. Nu ser min hall ut som rena mardrömmen för arga snickaren. Skulle kanske haft alla saker innan jag började, men nu är det bara så.. :(
 
S
1: EB-therm 205

Efter en rätt så allvarlig klämskada har jag fått stora problem med att fötterna helt eller delvis domnar av ifall jag sitter stilla och fötterna blir kalla, detta avhjälps genom att hålla fötterna varma, men det är inte alltid så lätt när kontoret ligger i gillesstugan som tyvärr inte har någon golvvärme.
 
SvarEB-Therm 205. Bor i ett hus från 1900- talets början. Kalla golv har jag nästan vant mej vid, ulltofflor och termostrumpor är ett måste. Men har nu 2 underbara barnbarn som vill tillbringa mer o mer tid hos mej och när man leker och vistas med hela kroppen på golvet blir det kallt. så för deras skull och även min egen ( blir ordentligt kallt om rumpan när man suttit och kört bil, byggt mm) vill jag vinna golvvärmen
 
Ska bygga frigga (atelje) tilll min fru i present och varma fötter skulle vara toppen!https://bhstatic.se/smilies/smile.gif


Vi tackar Bygghemma.se för att de sponsrar den här tävlingen.[/QUOTE]
 
1: EB-therm 205

Har det kallt om fötterna o el på väggen vill göra huset lite vänligare mot fossingarna o tossingarna utan att höja dörrar.
Folie + lägga om golvet skulle passa mig perfekt i sommar då försvinner golvdraget å mössen
 
Svar: 1

Vår kära lilla nya tillskott av en Golden Retriever älskar att ligga på våra kalla laminat och klinkergolv. Själv är vi frusna av oss och hade mer än gärna önskat åtminstone ett rum med ett varmt och skönt golv.
 
Svar 1 EB therm 205

Wow, blir toppen när jag ska byta ut köksgolvets tråkiga plastmatta. Den är inte bara ful, utan golvet är kaaaallllt !! ��
Nu kan jag hoppas på ett varmt snyggt golv, så man vill stanna i köket ��
 
1. EB-Therm 205

Har en gammal hall som ska bli svättstuga pannrum. Just den biten av huset är det oisolerade betonggolv. För att slippa spåra och bila upp för att komma ut där med golvvärmen, så har Ebeco sagt att denna lösningen funkar toppen. Bara att lägga isolermattan mot betongen, slingor, flytspackel. Hade sparat min stackars kropp lite i det här evighetsprojektet som är mitt hem.
 
1. EB-Therm 205

Skulle passa perfekt i vårt badrum på andra våning! Där gick det tyvärr inte att få golvvärme från vår husleverantör. Tidsmässigt så blir det perfekt, då hussatsen kommer om en månad :)

Mvh Marcus
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.