Hej har enhel del hål från 18 gauge dyckert.. som måste spacklas igen för att sedan målas över..Har just nu snickerie spackel illbruck pf110. Men tycker den sjunker in väldigt mycket få spackla minst 2 ggr för att fylla ut. Finns ingen risk dessa små fyllningar släpper? Tips mottages
 
Redigerat:
Släpper gör det inte men sjunker ihop när det torkar.
2-komponents spackel t.ex. Plastic padding "Wood filler", sjunker inte ihop och kan slipas efter 10min. Luktar ganska starkt dock.
 
  • Gilla
Johannes Carlsson
  • Laddar…
En favorit är One Strike Filler, dock lite osäker på hur bra den blir på så små hål.
 
  • Gilla
Lennart Lind
  • Laddar…
Tack för alla bra svar.. ha även gerat 45 vinklar.. svårt att få dom helt täta.. ska man försöka med spackel där med?
Närbild av hörnet där två trästycken möts i 45 graders vinkel med mindre glipa.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Ska det ändå målas över så brukar jag använda Plastic Padding Elastic Super Spackel som jag tycker är trevlig att jobba med både ute och inne. Den sjunker inte ihop och är lätt att slipa och bearbeta. Jag har dock inte provat denna på gerade hörn, frågan är väl om den är tillräckligt elastisk för att klara de rörelser som antagligen blir. Till dörrföder har jag använt Latexfog som väl fungerar hjälpligt. Men det hade helt klart varit intressant att se hur det skulle fungera med Plastic Padding även där.
 
  • Gilla
Rolexren
  • Laddar…
På gerade ytterhörn på lister som ska målas kan det räcka med att pressa ihop och böja fibrerna lite med något slätt, tex skaftet på ett verktyg. Färgen täcker och fyller sedan tillräckligt för att det inte ska synas några springor.
 
  • Gilla
findus42
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.