Håller på att fixa ett gammalt garage som nu ska bli förråd utan garageport.

Nu har turen kommit till golvet.

Idag:
Sluttande betonggolv, osäker om det är isolerat.

Lösning:
Platon matta
Reglar
Golvspån
Nålfilt

Men frågan är vad jag ska isolera med mellan reglarna.
Kommer såga reglarna så de kommer i våg (total lutning på 5,5cm).

Tänkte först på cellplast, men är det någon som vet om cellplast bara finns med bredden 600 eller finns det som passar mellan reglar på cc600?
Eftersom lutningen är som den är tänkte jag använda mig av 20-30mm skivor och stapla så många som får plats beroende på var på golvet det läggs.

Någon som har nått annat bra förslag?
 
Ungefär samma övning, jag körde med lösull. Bra eller inte visar sig nästa vinter ...
Isolering med lösull pågår på ett golv under renovering, med en öppnad säck och verktyg synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
S
TeroM skrev:
Ungefär samma övning, jag körde med lösull. Bra eller inte visar sig nästa vinter ...
[bild]
varför lösull?
inte orolig för kompakteringen?
 
Med alla stöd mot golvet och mellanrum mellan reglar och golv hade jag behövt stycka vanliga skivor till lösull för att fylla ut i alla gluggar ... Kompakteringen tog jag marginal för, dvs fyllde med lite råge. Sen undrar jag om det blir så mycket kompaktering när man fyller mellan två ytor. Blåser man in det löst på vind kan jag tänka mig att det blir mer då det fluffas upp vid utläggningen.
 
S
drev gluggarna å skiver sen kanske`?
 
Mer gluggar än ogluggar
Varje regel står på golvet med 8 skruvlimmade regelbitar som ben på sidorna då golvet under är allt annat än plant. Egen version av nivell ...
 
Funderade också på lösull men är osäker på det. Lös cellplast hade varit kul :) dock så tror jag frugan skulle döda mig då vi nog haft det i hela huset sen.

Någon annan som gjort liknande och har mer förslag?
 
Skippa reglarna och lägg golvspån direkt på cellplastskivorna?
 
  • Gilla
lat
  • Laddar…
Fast då har jag fortfarande ett lutande golv...
 
Hur mycket lutar golvet?
Är det ett jämnt fall, eller är golvet allmänt ojämnt?
 
5.5cm över hela rummet.
Varierande lutning längst med rummet.
 
Klinker på EPS cement?

EDIT: och ett tunt lager flytspackel...
 
Kommer köra på Platon + reglar och lösull.

Klinkers är redan borträknat för längesedan.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.