Men ja, tyvärr ganska oattraktiva tomter tack vare detaljplaneringen. Vi inväntar nog bättre tomter..
 
ändrat
 
Såg aldrig en bra ritning på vilka tomter som faktiskt var fiskarhedens, men jag förstår att det är närmre järnvägen där. Lite dyra? :eek:
 
Var ute och kollade på tomterna i Sturefors idag. Tycker inte läget är så dåligt. Har inget emot skolan, tyckte snarare det blir skönt personligen men små barn.

Vi anmälde till Ullstämma men fick tyvärr ingen tomt. Känner att tiden tickar iväg om man ska vänta in liknande läge igen. Så vi kommer skicka in en intresseanmälan så får vi se därefter.
 
Bronhi: Ja det kryllar ju inte med tomter i krokarna tyvärr, Hur länge har ni stått i tomtkön :) Vi har stått sedan juni 2016. Lite orolig att det kan vara för lite för dom bra tomterna (eller någon överhuvudtaget).. Man har ju gått o blivit ganska byggsugen haha
 
Gick med någon gång under andra halvan av 2015.

Vi är också väldigt sugna på att bygga men har bestämt oss för att Sturefors nog blir sista chansen på ett tag. Får vi ingen tomt nu blir det in i hemnet-träsket och leta.
 
Det dröjer nog inte länge innan de kan släppa tomterna i Hjulsbro (Möjetorp) och Ekängen. Vi var förbi Svärtinge idag i Norrköpings kommun - VILKA TOMTER! Om man kan tänka sig att pendla en bit. Men att flera av dem har samma pris som Fiskarhedens tomter i Norrberga...
 
Ja hur är det med kommunala tomter i Norrköping? Är det samma situation i tomtkön där också tro?

Kan du länka var på kommunens hemsida det står om Hjulsbro planerna?
 
Varför så många radhus kan man ju undra..suck
 
Min gissning är, på grund av följande:

Rad/parhustomterna = 300-500 kvm

Småhustomterna = 800-1000 kvm
 
jo absolut, men med tanke på hur många som ändå vill bygga en villa.
Känns ju inte som att dom utnyttjar områdets yta speciellt bra ändå, ajja jag ser väl bara saken ur min egna vinkel haha
 
Vi intresseanmäler nog för de två översta tomterna med sol på baksidan på Bigarråvägen. De mittemot som vetter ner mot tågspåret hade ju kunnat vara ok om man inte måste lägga huset 6 m från vägen - blir tight att få in en uteplats där om man gillar kvällssol. Plus att de bygger ett dagis också bakom dem intill vägen. Vilka tomter är det ni gillar?

Vi har bara stått 1.7 år, tror ni det kan räcka till en tomt och en av de med kvällssol inte precis vid skolan och inte vid höghusen? Lär ju vara dem alla vill ha isåfall.. Hur länge hade ni stått och vad tror ni om era chanser? 2.8 år skulle man ju haft för att få tomt i Harvestad men de går ju knappast att jämföra.
 
Ja dom blir nog dom finaste, men var menar du att det blir dagis? Vi ska kolla nu på lite mer exakt vilka tomter som är relevanta.
 
Ni är intresserade av 1:405 och 1:406?

Jag är inte heller säker på vilken förskola du menar? Det jag kan läsa mig till är Bigarråvägen 3 som förskola, det är väl tillsammans med den nya skolan?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.