Startade som vanligt diskmaskinen igårkväll, och nu imorse väcks sambon av att den står och tjuter relativt högt, när hon kommer in i köket är det en mindre sjö på golvet (tack för golvvärme+klinker)

Frågan är, vad bör man kolla? Är det något att göra åt det överhuvudtaget, eller köpa nytt?

Det verkar som om vattnet är rent, så det bör inte vara diskvattnet iaf (?)

Det enda jag kollat än så länge är att vanliga avloppet fungerar i diskhon, och det rinner på bra!

Bör tillägga att det är en satans djävla förbannad maskin från Ikea (Whirlpool),
som vi varit missnöjda med sedan dag 12, mest pga den idiotiska "bestickbrickan" överst.

Tips? Råd? Eller råd om vilken maskin man bör köpa?
 
Ring Ikeas kundtjänst. Är den nyare så är det nog elektrolux vi hade samma problem i höstas med våran. Samma dag fick jag ett mail från de att det visst var ett känt fel som har uppkommit. De kom och satte in en sak i motorn så var problemet löst.
 
Ögonfröjd skrev:
Ring Ikeas kundtjänst. Är den nyare så är det nog elektrolux vi hade samma problem i höstas med våran. Samma dag fick jag ett mail från de att det visst var ett känt fel som har uppkommit. De kom och satte in en sak i motorn så var problemet löst.
Tack för tipset, ska göra det på måndag!

Tror den heter Välgjord, (vilket sammanträffande!!), och är ca 2år gammal!
 
IKEA har väl 5 års garanti på sina vitvaror så om den är två år så bör ju garantin gälla.
 
Då är det garanterat samma problem. Electrolux har detta problem med alla deras maskiner tillverkade under den tiden. Det är inte säkert du kan använda maskinen tills problemet är löst. Men testa under övervakande......
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.