Har en nyinglasad altan där jag skulle vilja ha lite trevlig tillskottsvärme när man ska sitta där under lite ruggigare kvällar. Solen kommer inte åt pga skog så den värms inte upp på dagen heller.

Ger dessa dekorationseldar någon märkar effekt på luftfuktigheten och temperaturen? Någon i butiken sa ca 2kw men det lät mycket för denna?
https://www.jula.se/catalog/hem-och...oleldad-dekorationseld/dekorationseld-411101/

Eller är det mer prisvärt att köra på med massa värmeljus då?

Har ett konvektorelement med fläkt men det känns lite omysigt att ha brummande medan man sitter där.
 
BirgitS
Hur stort är den inglasade altanen?
Jag ser att det står i bruksanvisningen att minsta tillåtna rumsvolym är 66 kubikmeter vilket motsvarar 26 kvm med 2,5 i tak. "Eldstaden" ska också vara minst 1 meter från alla brännbara föremål och man måste ha öppet fönster samt inte använda den mer än 1 timme i taget. Det får mig att undra om den verkligen passar dig, men med tanke på alla restriktioner så värmer den nog en hel del.
 
Oj! Det var inga dåliga restriktioner den hade. Visste inte att man kom åt bruksanvisningen på den sidan :)
Känns som man kan räkna bort den helt och hållet då iom att man inte kan köra den sålänge.

Är infravärmare bra annars då? "Avfuktar" de något vidare?

Rummet är ca 20kvm.
 
BirgitS
Det är väl själva uppvärmningen av rummet som avfuktar.

Infravärmare är ju väldigt populära på restauranger med mer eller mindre inglasade verandor med tak och värmer upp mycket tycker jag.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.