Om du tar 399.- + 25% - 20% vad ska du betala då ? Eller fattar jag fel det är i så fall inte första gången:)
 
Det är exakt samma priser nu som när det var 20%? Tycker det är så ut
 
Redigerat:
siggebo skrev:
Sortimentsväska 800 skruv + bits fzb

Betalade som sagt 399 inkl moms, efter 20 % rabatt.
Fast den kostar ju 399:- exkl moms nu...?
 
Dizzy84 skrev:
Beställde väskan där i fredags till samma pris (tom 25 öre billigare ;) ) utan rabatt.

Dom har alltså höjt priserna med för att sedan ge 20% rabatt?
Men det här då? Vad köpte du och vad betalade du?
 
siggebo skrev:
Men det här då? Vad köpte du och vad betalade du?
Köpte den "dyrare" väskan med större och fler skruv. Trodde bara det fanns ett val av väska när jag köpte. Kanske blev ett olyckligt missförstånd.

Den väskan jag betalade 598,75:- för kostade med rabatten på 20% 599:- ett par dagar senare.
 
Precis du betalade 399:- idag kostar den ca. 489:-
 
Men om det är 399:- ex moms nu så är ju 399:- ink moms rätt om man får 20% rabatt. Däremot om den kostade 399:- ink moms innan påskrean så är det såklart väldigt märkligt.
 
Dizzy84 skrev:
Den väskan jag betalade 598,75:- för kostade med rabatten på 20% 599:- ett par dagar senare.
Då borde du ju definitivt bråka med dem. För min del så verkar det väl i så fall som att jag gjort bort mig.

iSnobben skrev:
Däremot om den kostade 399:- ink moms innan påskrean så är det såklart väldigt märkligt.
Och det är det här jag trodde att Dizzy skulle kunna svara på, men nu hade vi ju köpt olika saker... Nåväl.
 
siggebo skrev:
Då borde du ju definitivt bråka med dem. För min del så verkar det väl i så fall som att jag gjort bort mig.


Och det är det här jag trodde att Dizzy skulle kunna svara på, men nu hade vi ju köpt olika saker... Nåväl.

Jag förutsatte att du köpt väskan för 599:- och du förutsatte att jag köpt väskan för 399:-

Jag köpte ju innan rabatten till "ordinarie" pris så jag har ju egentligen inget att sura över...
 
Nej det har du väl egentligen i så fall inte :) men det är ändå inte tillåtet att höja ordinariepriserna under en rea, så någon pisk borde de ha. Det blir visserligen kanske konstigt att be om ursäkt för mitt arga mail och sen skriva till Konsumentverket...
 
iSnobben skrev:
Däremot om den kostade 399:- ink moms innan påskrean så är det såklart väldigt märkligt.
Det gjorde den säkert.
Skulle tro att det blivit något galet då grejerna verkar sänkts med 20% strax innan dom skulle till med att ha kampanjen.
 
siggebo skrev:
Nej det har du väl egentligen i så fall inte :) men det är ändå inte tillåtet att höja ordinariepriserna under en rea, så någon pisk borde de ha. Det blir visserligen kanske konstigt att be om ursäkt för mitt arga mail och sen skriva till Konsumentverket...
Haha släpp det! 😛
Det är helg och väskan verkar vara av bra kvalisort och skulle tro att det ändå är bra pris med all den skruven och väskan!

DÄREMOT fick jag bara 4 bits INTE 6 som man skulle få med den väskan!

Blir konsumentverket ändå! 😜

Trevlig helg på er!
 
Mailade också och fick till svar att det var lite olika skruv i lådorna.... den större då alltså och det är nog svårt att bevisa...
Däremot så skiljer det runt 400 på ordinarie pris på proffsproduktershop.se och skruvgrossisten på vad som ser ut som samma låda...

Tyckte hur som att jag fick mycket för pengarna så jag nöjer mig så
 
nino skrev:
Mailade också och fick till svar att det var lite olika skruv i lådorna....
Det där är nog kvlificerat skitsnack dock.
Tyckte också att man fick mycket för pengarna så jag gnäller inte heller.

Sen så lär man ju tänka en gång extra eller två innan man beställer något där igen varesig det är till ordinariepris eller på någon "kampanj"
 
  • Gilla
nino och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.