Har en vanlig gammal grön Bosch-laser som är helt okej men jag måste alltid ha laserpasset i samma nivå som linjen vilket är krångligt och tidskrävande då man snabbt ska spika upp lite tavlor eller dyl.

Finns det laserpass som man tex kan ställa på en viss höjd, tex en stol, men projicera en nivellerad laserlinje vart man vill på motsatt vägg?

Tack!
 
Jag tror inte att det finns. för att en sån skulle funka måste den stå exakt 90 grader mot en perfekt vägg utan lutning eller vågighet.
 
DW 088K, krysslaser funkar för mig....
 
Mm verkar som att det blir någon slags teleskoplösning trots allt. Känns overkill så fort man ska hänga upp lite tavlor men åtminstone kan man placera lasern var som helst och på vilken höjd som helst.
 
Jag har en Bosch Quigo (enkel och billig) och jag brukar använda ett justerbart rollerskaft som man enkelt kan klämma fast mellan något lagom fjädrande och taket. Därefter är det bara att fästa lasern med fästet för för rör på valfri nivå.
 
Eftersom golv i våra bostäder är hyffsat i våg så mäter jag med måttband från golvet när det ska hängas tavlor men vill man nörda ner sig med en massa prylar så......

Protte
 
  • Gilla
Jakobk
  • Laddar…
Att du ens tar dig tid att svara på frågan proto???
Du kanske kan hjälpa till i måttbands-tråden istället och låta oss nördar nörda vidare... :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.