Svar 2 - 19Kg

Fick kassera grillen i höstas, och sitter nu med en pytteliten ranglig grill från lågprisbutik.
Skulle sitta fint med ny fin grill från Landmann till sommarens grillningar!
 
Svar: 2

En riktigt bra grillkväll är ute på altanen (under tak) en regnig kväll, med en pläd runt axlarna och lyssnande på regnet. Att känna doften från grillat gott och sen sitta och mys-äta småpratande och skratta åt de där varma torra kvällarna som är frånvarande - men vad spelar det för roll? Grilla går ju bra i alla fall och extra gott blir det en sån här gång.

Eller en vinterkväll gärna med mycket snöande och att sätta på all infravärme och grilla och njuta och känna att grill fungerar lika bra året runt!
 
2. 19 kg

Jag tror faktiskt att maten blir godare om man har en bra kvalitéts grill :)
Hoppas jag har rätt och får chansen att prova om det stämmer !!!!
Hade också varit kul att bjuda grannarna på en riktig grillkväll i sommar.
 
2

Korv som inte är svart, kött som fortfarande har köttsaften kvar, grönsaker som inte är vidbrända och en grill som efter allt arbete faktiskt går att göra ren. Det är väl inte för mycket begärt? Trevligt sällskap har jag redan, och vädret, tja, att hoppas på en regnfri grillkväll är som att hoppas på en vit jul i södra Sverige, så det blir som det blir.
 
A
Mikael Sjödin

Svar 2. 19 kilo.

Med en Landmann grill så kommer jag och min familj mysa med trevligt sällskap och få tända grillen till skratt från barnen när de springer barfota med gräset under sina fötter i härligt solsken och fågelkvitter en ljummen sommarkväll och äta grillat kött, korv, majskolvar, tomater, grillspett och dricka Pärondryck, bara känna lukten av grillat får en att må så bra, bästa sommaren kommer det att bli.
 
2: 19 kilo
En riktig bra grillkväll är hemma på landet hos föräldrarna och myggen. Och en och annan släkting som trillar in.
Sena sommarnätter på altanen i solnedgången.
Men föräldrarnas grill är nästan lika gammal som jag, en kolgrill från den lokala bensinstationen som inte längre finns kvar.
Så en Kepler till mitt barndomshem kommer verkligen maxa alla grilltider! Sommar som vinter!
 
Stort grattis till Joakim B som vinner en Landmann-grill i veckans tävling. Vi håller med om att grillkvällarna verkligen är en tid då man kan varva ner och bara njuta av sommaren. Vi får hoppas att vädret i sommar ger oss många sådana stunder. Grattis igen :D!

Motivering: En riktigt bra grillkväll definieras av att den är en respit från vardagens stress, den är ett avbrott ur vanliga rutiner. När man grillar låter man allting ta längre tid; tända grillen och vänta tills man har en bra glöd, man lägger längre tid på att få maten tillagad. Man experimenterar oftare. Man sitter utomhus, i solskenet, och kopplar av medans man väntar på att grillen gör jobbet. Man sitter och äter en längre tid, man umgås mer. Grillen sänker tempot på allt runtomkring, drar ut på och förlänger tiden, ökar livskvalitén.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.