Så var det dags för ny skruvdragare då min 14V Panasonic gett upp.
Har avverkat en blå bosch samt ett par noname tidigare.
Jag äger inga andra batterimaskiner.
Några förslag vad jag skall satsa på?
 
Beror på din budget och vad du ska använda den främst till. Antar att du menar en borrskruvdragare dvs. möjlighet att borra mha en högre växel.
Låg vikt är en viktig aspekt enligt mig. Arbetar du mkt inomhus, är det klokt att välja i mindre och lättare batterier. Dagens laddarna är så snabba vilket innebär en liten risk att man hinner köra slut på batteriet innan den andra är fulladdat. Nästan alla är borstlösa idag = mindre, lättare, starkare och längre drifttid. Jag skulle välja i 18v som en allroundsmaskin, då man har kraft till lite tyngre grejer.

Det kommer ofta kampanjer på borrskruvdragare till bra priser.
 
En som ligger bra i handen och där du om du vill kan hitta andra verktyg till samma batteri. Jag gillar Makita, de passar mina storlek 9 händer.
 
S
vad kommer du göra med den? större projekt?
 
Den skall användas till allt möjligt.
Första större projektet blir altan.
Det jag saknat mest på min nuvarande panasonic EY7441 är att den är för långsam vid skruvande.
 
Jag kör ryobi vanlig skruvdragare och en knack tycker dessa är väldigt prisvärda
 
Jag valde mellan Makita och DeWalt och det blev en DeWalt då jag personligen tyckte den låg bättre i handen. Såhär ett år senare har jag inte ångrat mitt val.
 
En rejäl borrskruvdragare för allround-jobben och en kompakt skruvdragare med slag för rena skruvjobb tycker jag.
Jag gör med AEG och är nöjd, men det är nog inte så stor skillnad i praktiken om man kliver upp nivån över budgetmodellerna. Det viktigaste är att prylarna funkar och känns bra i handen.
 
sblixten skrev:
Den skall användas till allt möjligt.
Första större projektet blir altan.
Det jag saknat mest på min nuvarande panasonic EY7441 är att den är för långsam vid skruvande.
Slagskruvdragare är väldigt bra att ha vid altanbygge, och vid större projekt, och är dessutom kanon att skruva med.
Skulle rekommendera dig att köpa ett kombopaket som innehåller en vanlig borrskruvdragare och en slagskruvdragare. T.ex.

https://www.proffsmagasinet.se/verk...aukee/milwaukee-m18-blpp2a-502c-verktygspaket

https://www.proffsmagasinet.se/verktyg/paketerbjudande/makita/makita-dlx2127mj-verktygspaket
 
magnlar skrev:
Slagskruvdragare är väldigt bra att ha vid altanbygge, och vid större projekt, och är dessutom kanon att skruva med.
Skulle rekommendera dig att köpa ett kombopaket som innehåller en vanlig borrskruvdragare och en slagskruvdragare. T.ex.

[länk]

[länk]
Jag har varit lite i de tankarna.
Himla smidigt med två om det skall förborras.
Vilket av ovan paket är bäst och varför eller finns det bättre alternativ?
 
S
sblixten skrev:
Den skall användas till allt möjligt.
Första större projektet blir altan.
Det jag saknat mest på min nuvarande panasonic EY7441 är att den är för långsam vid skruvande.
funderat något på att även ha en slagskruvdragare?
 
sblixten skrev:
Jag har varit lite i de tankarna.
Himla smidigt med två om det skall förborras.
Vilket av ovan paket är bäst och varför eller finns det bättre alternativ?
Milwaukee och Makita gör fina grejer. Själv har jag Makita slag och borrskruvdragare till tyngre grejer. Nyligen byggde jag ett ca 20kvm altan, och använde slagskruvdagaren 90% av bygget pga. Låg vikt, smidig och handen belastas ej vid grova skruvar som tex franska. En nackdel är ljudet.

Prova dig fram lite i butiker och känna efter vilken du gillar bäst.
 
Blev ett kit från makita till slut bestående av:
-DDF484
-DTD153
 
  • Gilla
Jckssn och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.