Fint garage du skaffat dig där.

Man planerar ju sitt egna garage någongång.
Men tror att jag hade gjort det lite annorlunda.

Något jag funderade på var att du skrev att du köpte så få takpannor att några var kassa vid leverans.
Brukar man inte alltid ha ett par extra takpannor liggande från samma "batch" för att efter vintern gå upp och inspektera takpannorna och byte ut de som evt har spruckit?

La du något mellan golv och inneväggarna?
Funderar lite på om du sköt upp osb och gips 1cm för att slippa fukt problem etc.

Ingen brunn i garaget?
 
-=fullmoon=- skrev:
Fint garage du skaffat dig där.

Man planerar ju sitt egna garage någongång.
Men tror att jag hade gjort det lite annorlunda.

Något jag funderade på var att du skrev att du köpte så få takpannor att några var kassa vid leverans.
Brukar man inte alltid ha ett par extra takpannor liggande från samma "batch" för att efter vintern gå upp och inspektera takpannorna och byte ut de som evt har spruckit?

La du något mellan golv och inneväggarna?
Funderar lite på om du sköt upp osb och gips 1cm för att slippa fukt problem etc.

Ingen brunn i garaget?
Jag har ca 6 5-pack med takpannor i reserv.

Klart jag har lagt syllisolering om de är de du menar.
Jo allt är monterat med distans från betongen, sen har jag skruvat fibercementskivor i 12cm remsor på väggarna ner mot golvet och därefter fogat så väggarna är skyddade 12 cm upp på ALLA väggarna i garaget.

2 brunnar med ordentliga fall sitter. Borde synas på en del av bilderna jag lagt ut i tråden. Att bygga garage utan brunn vore dumt.
 
rogi skrev:
Du har säkert skrivit det tidigare i tråden, men vad för kod är det på din gråa väggfärg? Jag funderar på att ha helt gråa väggar och har tittat på 2500S, men vill inte ha den för mörk..
Kallas industrigrå. Kan inte koden i huvvet. Men säger du industrigrå på bauhaus för beckers så vet dem. Eller ska jag kika i veckan?
 
shomakie skrev:
Kallas industrigrå. Kan inte koden i huvvet. Men säger du industrigrå på bauhaus för beckers så vet dem. Eller ska jag kika i veckan?
Ingen fara. Jag har bestämt mig för en något ljusare kulör eftersom jag kommer måla hela väggarna med samma. Tack ändå!
 
  • Gilla
shomakie
  • Laddar…
Suttit och läst igenom hela detta nu, grymt bra jobbat! Och snyggt blev det!
Grattis! :)
 
  • Gilla
shomakie
  • Laddar…
Piskfinne skrev:
Suttit och läst igenom hela detta nu, grymt bra jobbat! Och snyggt blev det!
Grattis! :)
Tack så mkt 🙂
 
Räcket för loftet. Kommer spänna nät från www.kariba.se sen.

Obehandlat träloftsräcke med blå märkning, redo för montering av nät, i ett rum med lutande tak och led-belysning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
spånhyvel och 2 till
  • Laddar…
Frugan har vart på tjejkväll och då passa man på o måla detaljerna för räcket till loftet.
Blir nog att montera nätet imorgon så.

Interiör av ett arbetsrum med nymålade räckesdetaljer för ett loft, verktyg och en TV på väggen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
spånhyvel och 2 till
  • Laddar…
Lofträcket färdigt.


Nyligen installerat lofträcke i vitt med transparenta fyllningar i en renoverad vindsvåning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
spånhyvel och 5 till
  • Laddar…
Växjö Lakers på väggen. :)
 
thekingse skrev:
Växjö Lakers på väggen. :)
Jajemen signad o allt :) det var de året dem tog klivet upp till SHL.
 
  • Gilla
thekingse
  • Laddar…
Ja se på fan, missade jag de. Är detta nånstans i växjötrakten eller? :)

Mvh Jonas
 
MalZon skrev:
Ja se på fan, missade jag de. Är detta nånstans i växjötrakten eller? :)

Mvh Jonas
Nej jag bor i Västerås. Min kompis lirade där då så han fixade autograferna 👍
 
Ahh, coolt, vet bara en Västeråsare som spelade där då: Dennis Rasmussen. Men jaja, är ju inte det som tråden handlar om. Dock sjukt kul med hockey. Sorry.
 
  • Gilla
shomakie
  • Laddar…
thekingse skrev:
Ahh, coolt, vet bara en Västeråsare som spelade där då: Dennis Rasmussen. Men jaja, är ju inte det som tråden handlar om. Dock sjukt kul med hockey. Sorry.
Johan Jonsson från Västerås spelade där då. Numera i VIK.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.