Hej

Någon som vet vad kvmpriset för pust?
 
Med allt imaterial från 30 kr till 1000 kr kvm beroende på vad du ska ha för puts.
 
sto-puts ligger på ca 250 per kvm + moms. Sedan kommer det roliga att få någon att kleta ut det åt dig och det kostar brallan. Räkna med 3-400 per kvm. Kanske kan vara ide att köpa material och sedan ta någon från dom polska firmorna eftersom dom har lång erfarenhet av putsning. Kolla dock att dom har kört med sto-puts innan. Har för mig att dom inte använder det systemet i polen i så stor utsträckning
 
Jag vill inte rekommendera att köpa materialet separat och låta någon annan göra arbetet. Skulle fel uppstå under garantitiden så finns risk att de två parterna skyller på varandra.

Bäst är absolut att anlita en van firma, auktoriserad av putstillverkaren, som tar ansvaret för helheten.

Polska firmor är säkert duktiga men skulle något strula kan det bli problem. Du bör i så fall dels se till att Du inte betalar för tidigt sam kräva att få innehålla visst belopp, åtminstone 5 % under garantitiden.
 
Kolla med www.city-country.se de har polsk puts till löjlig bra priser. Vad jag har förstått så är kvaliteten bra,
Plus att om du anv "utländska entreprenörer" så har dom ju jobbat med materialet!!

:D
 
Kanske skall lägga ett ord eller så...
Har puts fasad på huset..
Behöde lite bättrings arbeten och jag trodde det var "STO" puts. När hantisarna fick höra "STO" så var dom inte intresserade, tydligen så är det ingen i sthlm som vill åta sig jobbet med STO puts. Ta något annat som puts istället.
Ring runt till puts firmorna i ditt område och fråga vilken puts dom jobbar med.. lättare iframtiden om man behöver reparera...
 
Dum fråga: Vad är STO puts? En typ av puts eller ett fabrikat?
 
Min sambo som är murare/plattsättare säger att över 60 % av de putsade husen här nere är STO puts. Han tycker även att det är lättare att arbeta med STO?!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.