Har en EDC47100W som gnällt och gnisslat länge, men nu lät den plötsligt annorlunda och upptäckte när jag skruvat isär den att remmen gått i flisor...

Ska beställa en ny, frågan är bara om man ska köpa bakre lagret och remspännrullen oxå?

Spännrullen rullar inte superlätt men känns inte som den kärvar heller o när det gäller lagret så har jag ingen direkt koll...

Lustigt att remmen kostar 170:- med frakt från England medan Electrolux tar 370:- med frakt...

Lagret hittar jag inte ens på Electrolux websida..

Lager rem o spännrulle tot 550:- ink frakt från England, är det värt det lr köra på bara rem?

Några bra tips?
 
Ett nytt/bra lager snurrar segt, det är fettet som gör det. Ett slitet lager rullar väldigt lätt och susar/surrar när man får fart på det, så det är nog inget fel på ditt lager.

Nu vet inte jag exakt hur din tumlare ser ut, men trumman på vissa tumlare brukar i framkant glida på en yta av filt, den brukar vara sliten i överkant, man kan köpa en ny eller vrida den ett halvt varv.
 
A
Om inte spännrullen glappar så smörj lagren bara
Ofta är det att rullen kalvar och remmen går
Glappfritt och smort
Du kan ju kolla hjulen i framkant som trumman vilar på men dessa brukar hålla för evigt
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.