Hej

Vi har rullat ut gräsmatta förra torsdagen och efter bara några dagar så sjönk fötterna på vissa ställen. Vi trodde att vi hade vattnat för mycket och slutade i ett par dagar. Idag säger vår granne att han tycker att gräset verkar lyft på ett ställe och när han lyfte på gräsmattan såg vi 2-3 gångar åt olika håll. Det konstiga är att detta håller sig på en yta av ca 2-3 kvm. På resten av tomten har vi jordvärme om det skulle spela någon roll.
Vad kan detta vara för nått?
 
Sork och/eller möss.
 
:eek: fy alltså...de e min mardröm
 
Hav förtröstan!
Det kunde varit värre!

Det kunde lika gärna, eller troligare, varit mullvadar :)

PS
Vems åsikt bad du om egentligen?

Hälsningar //Vänliga Veckan ;)
 
Hellre mullvad än råtta/möss/sork!
Jag bad om hjälp med vad det kunde vara inte att bli kränkt och dumförklarad! Alla såna inlägg klarar jag mig utan!
 
Jag undrar om du inte själv skadar gräsmattan mer än något småkryp gör, genom att lyfta och greja med din gräsmatta.

Vem har för resten kränkt och dumförklarat dig?
 
S
Alisa84 skrev:
Hellre mullvad än råtta/möss/sork!
Jag bad om hjälp med vad det kunde vara inte att bli kränkt och dumförklarad! Alla såna inlägg klarar jag mig utan!
va bra att du har djur i gräsmattan. bra jord med fina maskar.
katt, orm, eller vibrationer i gräsmattan, funkar inte kanske gå över till självskott. gift.
en lilja tror den heter kejsarkrona skal dom ogilla exempelvis mera lökväxter.
även något så knäppt som nergrävda väckarklockor(med tidinställt larm) kan skrämma dom
 
En gräsmatta som sitter löst är ett perfekt skydd för gnagare, deras idealtillhåll då de kan röra sig fritt utan att bli offer för en rovfågels skarpa blick. När ni börjar använda gräsmattan och klippa den regelbundet brukar gnagarna flytta någon annanstans där inte rörelser och vibrationer stör.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.