Hej.

Jag sitter i tankarna på att bygga ett nyss hus i Göteborgstrakterna. Byggandet skall nog ske så fort jag har allt löst, vilket inte är så lite det.

Det jag vill ha hjälp med här av er är ett vettigt och bra förslag på min fråga.

Finns det bra, färdiga, lösningar på tvåfamiljshus hos någon seriös hustilverkare? Eller kan de enkelt planera om ett bra hus så det blir två lägenheter? Eller skall man gå till en arkitekt och rita huset med dem?

Hur är kostnaderna färdighustillverkare vs arkitekt ritat?

Tack på förhand
 
Hej,

Enligt mig är det bästa att ta fram ett eget förslag med hjälp av en arkitket och sedan ge till kataloghustillverkarna/lösvirkesbyggarna för kostandsbedömning. Dom har inga problem att lösa ditt bygga!

/Sunemangs
 
Hej igen.

Okej tack för ditt svar. Då är frågan var hittar jag en bra arkitekt i Göteborg då? Och vilka trähustillverkare löser en arkitekts ritningar på bra sätt?

För er som undrar så skall mina föräldrar ta den ena lägenheten. De är på väg mot pension och jag vill ha en smidig barnvakt :)

Tack ändå.
 
Jag hade först ringt till någon av de "stora" LB-HUS eller någon annan, och tagit upp frågan med dem. De har egna arkitekter som gör ändringar efter kundernas ideèr.
Vårt nuvarande hus ritade jag själv, LB-HUS arkitekt lade in skisserna i sitt program, för att få fram byggmått och hållfasthet m m. Kostade inget extra. Nog har Du någon ideè själv, om hur du vill ha det; två skånelängor ;D, blir kanske lite väl lång ;D, kanske bättre med ett funkis i 2 plan ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.