Någon som har IKEA Udden köksfläkt och som önskar ge ett omdöme?
- funktion
- ljudnivå

Och kanske nått om...
- montering
- rengöring
 
Jaha, det här var ju ett tag sen. Nån som använt denna fläkt? Tänker skaffa en med kolfilter till en hyreslägenhet där hyresvärden inte vill åtgärda men ger grönt om jag gör det själv.
 
Jämför utsugningskapacitet på kolfilterfläktar, Udden har inte hög kapacitet....finns nog bättre
 
Efter att ha kollat lite som Charlie2 föreslog så blev det en annan IKEA-fläkt, Vindrum, även beroende på att den är lite större (och snyggare) än Udden. Ska monteras i två lägenheter inom inte alltför långt tid. Inköpta och väntar på uppackning. Elektriker beställd för att dra kabel till ena fläkten, den andra har en armatur ovanför spisen så där är strömmen klar - hoppas jag.
 
Måste uppdatera mig lite. Bytte tillbaka till Udden eftersom en skåpsdörr inte gick att öppna. Uddens radie löste det och fläkten fungerar till dotterns belåtenhet.
 
Hur är Udden prestandamässigt Kjell? Är den ö h taget att överväga i sommarstugan? Vi har så lågt i tak att en konventionell fläkt inte får plats..
 
Min dotter använder den i ett ensamhushåll och hon är nöjd, men det är förstås i jämförelse med att inte haft någon fläkt alls. Har inte kollat själv men ska dit i helgen och kanske kan testa den live.
 
Testade att grilla i ugnen (250 grader) och fläkten på högsta. Det gick att vara i köket, både ljud och luktmässigt.
Det borde funka. Dessutom är den snygg, hon har den svagt gröna och den var nedsatt pris på i Jönköping i början på veckan
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.