Bara en undran; någon som har testat fönstertvättar från Kärcher etc. Fungerar de?
Har tröttnat på dåliga fönsterputsare och att heltidsjobbet att göra det själv. Har 40 "normalrutor" på huset...som ska tvättas mellan också. :p
 
Pernilla2002 skrev:
Bara en undran; någon som har testat fönstertvättar från Kärcher etc. Fungerar de?
Har tröttnat på dåliga fönsterputsare och att heltidsjobbet att göra det själv. Har 40 "normalrutor" på huset...som ska tvättas mellan också. :p
Vi tillämpar en annan princip. När fönstren är smutsiga så byter man ut dom mot nya. Senast igår tvättade vi ett fönster. Det blev dessutom större på köpet. Nackdelen är att det tar en dag att byta samt att det är lite dyrare.

;)
 
Hmm, känns som overkill på ett nytt hus men hyfsat bekvämt :D!
 
MathiasS skrev:
Nackdelen är att det tar en dag att byta samt att det är lite dyrare. ;)
Somliga har tydligen både gott om tid och pengar ;D.
 
Ett tips är att kolla på plus ikväll då de går igenom just fönstertvätt. Annars har jag hört att tidningspapper är bra att använda
 
Vad jobbigt MathiasS får när det sitter klisterlapp på det nya fönstret. Det kan väl få vilket system som helst att loopa....;)
 
Jag tycker tidningspapper är superbra.
Har liksom aldrig fått till det med skrapan...

Spraya rutan, torka med knölat tidningspapper...
Handskar är ett tips, trycksvärta på fingrarna är jobbigt att få bort...
 
Ibland tvättar jag en hel del fönster på jobbet. Och tycker att Yes, varmvatten och en bra skrapa är bäst. Torka rent alla lister med en trasa. Utan att få ränder. Och tvätta ej när solen är framme!
 
LoK skrev:
Ibland tvättar jag en hel del fönster på jobbet. Och tycker att Yes, varmvatten och en bra skrapa är bäst. Torka rent alla lister med en trasa. Utan att få ränder. Och tvätta ej när solen är framme!
Och solfilm på fönstren är totalförbjudet! ;D *har sommarjobbat som fönsterputasare en gång*
 
Jag har köpt Kärcher för flera år sen och använt den några gånger. Det blir inte perfekt men det är ganska bra.
Man måste ha "rätt teknik" för att få bra resultat.

Som jag inte hittade den rätta tekniken använder fönstertvätten och sen drar jag med en tidningspapper på slutet  ;D
 
låna ut min fönsterputsare gratis... min man



Det kanske kunde vara trevligt, vi kunde kanske ha såna där fönsterputsare bytaredagar... ;D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.