Svar: 2, 19 kg

Har en skruttig grilltunna idag som köptes i ett svagt ögonblick. Saknar verkligen en klotgrill men vet att jag inte kommer köpa någon förrän tunnan ramlar ihop. Vinner jag grillen skänker jag min nuvarande till nån som behöver den.
 
Svar 2 :19kg
har precis köpt en tomt där vi snart ska börja bygga vårt hus , vad gör sig inte bättre än nygrillat medans man håller på att bygga sitt drömhus !

Den perfekta grillkvällen är absolut den första dagen på sin semester en varm sommarkväll i juli med nära och kära!
 
Svar: 2 = 19 kilo

Med korv, hamburgare och filé
vi grillar oslagbar svensk kvalité
en ny klotgrill ger kvällen en flygande start
lika smarrigt som hälsosamt smart
för utan sladd och krångel,
mer tid för grill och hångel!
 
SVAR:2 19 Kg
En grillning med någon man gillar är den absolut bästa. Sen var när och hur är ovidkommande, en stenring med ved funkar. Men allt blir enklare - roligare med bra grejer. Så en grill från Landmann skulle förenkla och ge mera tid till gemenskap
 
Svar 2-19kg

Förra sommaren var det takbyte på schemat. En kväll skulle det grillas och sambon fick ta ansvar för detta då jag var på taket.

Himlen öppnar sig och regnet börjar ösa ner. Jag springer runt på taket och spikar fast presseningar när sambon vrålar HJÄLP!!!

När jag kommer ner ligger ett halft uppeldat parasoll i en hög tillsammans med ett bord, grillen i en hög och den glödande kolen i en hög på gräsmattan.

Hon skulle sätta upp parasollet så det inte regnade i grillen(inget lock) när det kom en vindby och vräkte omkull det hela.

Lyckligtvis blev det inga större skador mer än parasollet och grillen som båda blev skrot.
 
Svar 2.

Efter en tuff tid med småbarn och vab-tider drömmer jag mig bort ibland. Jag ser framför mig hur jag och barnen leker i poolen en varm sommarkväll medan vi väntar på den perfekta glöden i grillen. Min sambo sitter i en stol i solen och bara "är". Kanske kommer några vänner gåendes precis lagom när det goda ska slängas på grillen. När alla är fyllda till bristningsgränsen kan vi sen hoppa ner i det varma vattnet igen och flyta runt på våra "grillmagar".

Det kommer ske oavsett. Men. Det vore roligare med en riktig grill istället för en 175kr grill från macken! Brukar få grilla i omgångar för det inte finns plats till stora sällskap som vi brukar vara. Under sommarhalvåret kör vi öppet hus för vänner och bekanta. HÅLLER ALLA TUMMAR OCH TÅR!
 
Svar 2- 19kg

Vår nuvarande grill har ett tak som inte går att ta bort, så man får gissa sig till om körvarna är klara.
 
Svar: 2 ; 19kg

Motivering: Då jag själv ligger efter min svärfar med hästlängder vad gäller grillning, så skulle denna grill vara perfekt för mig, jag skulle kunna träna och bjuda honom på en riktigt god grillad köttbit, och han skulle bli stolt över mig och därmed vara den bästa svärsonen.
 
2. 19 kg

Vi liksom många andra grillar året och om ni skulle fråga min man skulle han berätta om en påskafton då vi var utan kök & jag gjorde lammstek & potatisgratäng på en ranglig gasolgrill.

Men handen på hjärtat, om jag tänker på en riktigt bra grillkväll är det när man kan vara ute och påta på tomten samtidigt som man tillagar maten. Att få känna doften av grillning får familjen att skynda sig till matbordet & man slipper tjata dit dem. Doften som sedan är kvar runt bordet under & efter måltiden.

Förra året upptäckte vi hos mina föräldrar hur lätt det är att göra rökta räkor på grillen till förrätt och sen grilla varmrätten under tiden man äter på räkorna. Det blev vår grej och nu en sån kväll jag drömmer mig bort till. Tyvärr var det svårt att få till med våran gasolgrill (liten med fasta galler) så nu önskar jag mig en egen kolgrill så jag istället kan låta våra föräldrar & vänner komma hem till oss och introduceras i detta perfekta upplägg.
 
Svar 2.

Med ett glas rött, lite lätt tillbaka lutad i stolen. Sneglar mot mannen som i en handvändning vänder på köttbiten. Sista solstrålarna värmer gott samtidigt som lukten utav nygrillat skänker ett lugn och välbehag. Tar en klunk av det röda och njuter utav en perfekt grillkväll.
 
Svar 2: 19 kg

Motivering.

Efter att för något år sedan gått över till Gasol är längtan tillbaka till kolgrill enorm! Känslan och doften av brinnande grillkol en ljummen sommarkväll är oslagbar.
 
Svar 2: 19Kg

En bra grillkväll definieras av en välgrillad köttbit i kombination av potatis med tillbehör.
Absolut i sällskap av tevliga bekanta och en skön, behaglig sommarkväll.
 
D
Svar 2.

Jag och min sambo har precis flyttat från 37 kvadrat lägenhet till stor villa. Vi har iiiiingenting till uteplatserna och vill bjuda på inflyttningfest med grill! :)
 
S
Svar: 2.

I många år har min trotjänare levererat fina biffar. Men nu har grannen införskaffat en ny grill och med den nuvarande
grill jag har, finns ingen chans att jag kan prestera bättre än honom.

För att fortsätta hålla hög kvalité på kött och grönsaker, skulle den här grillen göra ett superbt jobb.
 
Svar 2 - 19kg

Äntligen en grill där det är lätt att fylla på kol efter hand!
Den här ska ner till sommarstugan där släktingar ansluter olika tider beroende på restid.
Nu är det slut på att försöka flytta på det skeva och vinda gamla kylskåpgallret för att fylla på kol/ved.
Riktigt snyggt gjort och lätt att fräsa på riktigt hett i ena änden och inte riktigt lika varmt i andra.
Sparris och köttbiten kräver olika temperatur!

Den perfekta grillkvällen är när grillen är på i timmar i goda vänners lag!
Solnedgång över sjön och myggfritt.
Naturligtvis utan rök från grillen i ögonen. ;-)
Sa jag vin i glaset?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.