A
Robert63 skrev:
Det är helt fantastiskt med en stor spa-avdelning. En god vän byggde en sådan om 50 m2, och han använder den varje dag. När han kommer hem från jobbet landar han in där och ställer om sig. Också ett riktigt skönt ställe att pilsnerhänga på när man besöker. Jag hade öppnat upp mot altanen och placerat bubbelbadet där. Istället för bubbelbadet inomhus hade jag byggt en pool om 2x1 m2, där vattnet skulle ha fått vara kallt, en skön grej till bastun. Loungegruppen hade jag också gjort större. Och toan betydligt mindre. En vinkyl är ett måste. Underbart rum, behåll det och förädla.
Det är precis åt det hållet jag har tänkt. Har funderat om tvättstugan är bästa sätt att ta sig till relaxen. Tänkte att det kan vara praktiskt att ha det så. Planlösning i spa-avd är väldigt grovt ritat. Toan ska absolut bli mindre. Vinkyl blir det absolut. :)
 
BirgitS
Robert63 skrev:
Det är helt fantastiskt med en stor spa-avdelning. En god vän byggde en sådan om 50 m2, och han använder den varje dag. När han kommer hem från jobbet landar han in där och ställer om sig. Också ett riktigt skönt ställe att pilsnerhänga på när man besöker. Jag hade öppnat upp mot altanen och placerat bubbelbadet där. Istället för bubbelbadet inomhus hade jag byggt en pool om 2x1 m2, där vattnet skulle ha fått vara kallt, en skön grej till bastun. Loungegruppen hade jag också gjort större. Och toan betydligt mindre. En vinkyl är ett måste. Underbart rum, behåll det och förädla.
Din vän är inte småbarnsförälder väl?
För vad jag minns fanns det på den tiden ingen möjlighet att koppla av när man kom hem utan det var griniga barn, mat och tvätt som gällde.
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
BirgitS
Amandamh skrev:
Tanken är att allrummet ska kunna göras om till ett sovrum. Just nu ligger sovrummen på ungefär 13 och 15 kvm. Förvaring är något som jag måste jobba vidare med. Tack!
Fast med två barn är ett allrum mycket värt och för ett barnrum räcker det med ungefär 10 kvm. Men sånt är ju arkitekter mycket bra på att reda ut.
 
BirgitS skrev:
Gjorde samma misstag själv först men sen såg jag att det står WIC, Walk-in-closet.
Walk In Closet förkortas KLK och inget annat.
 
Anna_H skrev:
Walk In Closet förkortas KLK och inget annat.
Säkert sant. Men tror aldrig toalett skrivs som WIC heller :p
 
LinusW skrev:
Säkert sant. Men tror aldrig toalett skrivs som WIC heller :p
Trodde inte att det var ett I utan nåt skräp :x
 
BirgitS skrev:
Din vän är inte småbarnsförälder väl?
För vad jag minns fanns det på den tiden ingen möjlighet att koppla av när man kom hem utan det var griniga barn, mat och tvätt som gällde.
Nej, det är tonårssluskar :)
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.