Inte bara Radiotjänst, glöm inte att ett visst företag också har rätt att ta betalt för vårt lagringsutrymme på olika typer av dataminnen, för de skulle ju tänkas kunna användas för piratkopiering.
 
BirgitS
HasseTeknik skrev:
Inte bara Radiotjänst, glöm inte att ett visst företag också har rätt att ta betalt för vårt lagringsutrymme på olika typer av dataminnen, för de skulle ju tänkas kunna användas för piratkopiering.
Nej, man betalar för privatkopiering, inte för piratkopiering.
 
SVT och SR borde vara skattefinansierat. Detta licensbaserade inkomstssystem är väldigt orättvist då många fuskare gör att de som vill göra rätt för sig får betala för mycket.

Fö, de rätta svaren på frågorna är:
1/ Nej
2/ Nej
 
  • Gilla
A-Man_08 och 1 till
  • Laddar…
BirgitS skrev:
Nej, man betalar för privatkopiering, inte för piratkopiering.
Jo det har du rätt i, men om inte rättighetsinnehavarna vore rädda för olaglig kopiering, så skulle de inte ha skäl att lägga sig i om jag lagrar t.ex. min dagbok eller semesterfoton på ett USB.
Exakt samma problem, som visar sig när en person har en dator med en TV som monitor, och därmed har möjlighet att se TV, även om den inte används för det ändamålet.
 
varför vill inte ts ha nåt abonnemang då? Jag har fiber och enklast möjliga från Serverado. Ettan, tvåan, fyran och barnkanalen och en massa konstigt. Det kostar 29kr i månaden eller vad det är. Ingen betungande utgift direkt. Jag har rensat bort parabol och antenn och kör bara via fiber.
Betalade av princip inte radiotjänst tidigare men sambon fick nå samtal från dem nyligen och vågade inte säga emot så var den sagan all..........
 
Jag vill inte betala för något som egentligen är gratis (bortsett från tv-licensen). I synnerhet inte när vi redan har en tv-antenn som då ska plockas bort. Om vi hade byggt nytt hade det kanske kunnat vara ett alternativ till att sätta upp en antenn. Tack för tipset ändå!
 
jag ser det så här istället, jag betalar gladeligen 29kr i månaden för att slippa antennen enbart. Att få allt via fibern är värt tio ggr mer än att man ser till att man kanske betalar nåt man kan se gratis.
 
  • Gilla
Modig
  • Laddar…
Varför skaffar ts inte en sat mottagare på Kjell för några hundralappar, man får ju in typ 300 gratiskanaler. Visserligen är det bara 10-15 engelska men man blir ju grym på tyska efter någon månad😀😀
 
Har ni inga boxar så använder ni inte parabolerna och det borde hänga 2 kablar någonstans ni borde åtminstone se kabeln från microvågshuvet på parabolen.
Det borde även komma in en sladd från antennen, kika på vinden.
 
  • Gilla
Modig
  • Laddar…
Serverado finns bara på ett fåtal nät. Dessutom så krävs? En digitalbox till varje enskild TV mottagare. Antenn-TV har en klar fördel i att det är "gratis" samt kräver ingen extra box. Det tillsammans med en cromecast i varje TV löser många behov. FiberTV är inte speciellt smidigt om man har 5-7 TV apparater i ett hushåll.
 
  • Gilla
Modig och 2 till
  • Laddar…
+1 på largabs linje. TV-apparater har dessutom i 9 fall av 10 inbyggd box, de äldre visserligen bara DVB-T, men man slipper alla boxar och abonnemang. Bara plugga in en tv i antennuttaget så funkar det.
 
largab skrev:
Serverado finns bara på ett fåtal nät. Dessutom så krävs? En digitalbox till varje enskild TV mottagare. Antenn-TV har en klar fördel i att det är "gratis" samt kräver ingen extra box. Det tillsammans med en cromecast i varje TV löser många behov. FiberTV är inte speciellt smidigt om man har 5-7 TV apparater i ett hushåll.
Du behöver en box även om du bra ska se marksända kanalerna, det räcker inte att bara koppla antennen till tv:n
 
Hur menar du nu?
 
gnuttisch skrev:
Hur menar du nu?
Hur ska man få in kanalerna utan box inbyggd med enbart antenn på taket?
 
harry73
Boxen är en tuner, när man byte till digital tv funkade de analoge tuners i gamla apparater inte längre och behövde man extern box. Numera har moderna tv apparater digitala tuners för marksänd och kabel. Ibland även satellit. Box behövs då inte längre
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.