KristinaRT
1) Eluttag, många uttag - både ute och inne, nära fönster inomhus, lägg rör m kablar ute till alla hörn av trädgården, på fasaden ute så man kan koppla in olika slingor vid jul osv.
2) Öppen spis/braskamin med lufttillförsel ingjuten i golvet
3) Rejält med förvaring, i olika delar av huset för olika saker (dvs i anslutning till garaget, klädkammare vid sovrum, skafferi i kök, dold förvaring i hall eller i anslutning till hall, plats i trädgården för gräsklippare och spadar, osv osv).
 
Vattenrutschkana från huset ner i sjön, inglasad toppvåning med medelhavsklimat, aprikosträd, citrus av olika slag.
Panoramahiss till övervåningen, öppet upp i nock mitt i huset och ett klättertorn, mysrum med vhs-spelare och värsta tjock TV-n, privat laserdome (minst 3 våningar), placera en asfaltsläggare i ett rum innan väggar och tak byggs, skenor i taket och en massa selar så man slipper gå, roligt att flyga igenom alla rum.
Nerfällda möbler och inredning som är helt gömda i tak, väggar och golv.
Helgjuten vägg i återvunnen glas, inreda ett rum med stora murika pannor, hängande i taket, fyllda med renskinnssaccosäckar, tja, fantasin finner inga gränser, ekonomiskt brukar man behöva rätta sig efter ibland.

Själv är jag ganska tråkig och har ingen fantasi alls, gillar raggsockor, linne och en stor snus, då är jag som lyckligast...
:beer:
Och en öl.....
Mvh från mig till dig...
 
  • Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
Annars om jag skall rätta in mig i ledet av lite mera genomförbara saker...

En stor bakugn, vedeldad.....
Likt denna.
Vedeldad bakugn med öppen gjutjärnsdörr och synlig aska, del av större murspis.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Skall bara foga, snart klar, gjuten botten i järn.

Stor murspis mitt i huset med tilluft via kanaler för att styra luftflödet i huset, så att det inte drar efter golvet.

Hiss, inget vräkigt, bara funktionell.
 
Dubbla tvättställ överallt så man slipper slåss om platsen vid tandborstning, rakning, sminkning osv. Samma i köket, två vattenkällor, aldrig behöva vänta på någon annan när man jobbar. Gärna dubbla duschar också, det låter knäppt men används mycket när det finns.

All utebelysning på automatik, på det sätt man finner lämpligt. Att sätta allt på ett astrour är det traditionella sättet, sen finns det säkert mer och mindre invecklade alternativa lösningar.
 
Grymt!
Massor av bra tankar och idéer. Det uppskattas!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.