Svar x
Vi hittade äntligen utemöbler till ett överkomligt pris. Lite slitna var de allt, så dom skulle behöva lite kärlek med olja eller färg från Beckers
 
X. Vartannat år
Vi behöver fräscha upp altanen som ser fruktansvärt tråkig ut! Som nyinflyttade gör små förändringar mycket för att man ska boa in sig !
 
Svar: X

Har en altan kvar att bygga och det börjar bli bråttom eftersom vi i nuläget inte får plats på den befintliga, så pengar till färg med mera vore fantastiskt trevligt och det skulle även fungera som en utmärkt motivation :)
 
Svar: X

Det följde med ett par äldre utemöbler när vi köpte huset.
Vi har många gånger varit nära att köra dessa till tippen men det är något med dem vi ändå gillar.

De är ändå ganska bekväma och praktiska, med lite färg och kärlek skulle de få en ny chans även den här sommaren:)
 
Svar : X

I sommar ska allt göras känns det som. Måla fasaden, både trä och puts. Fönstren behöver en översyn. Altanen bevöver oljas och staketet behöver nog en skvätt olja också.

Vill i alla fall tacka byggahus för de tips och råd jag fått kring de frågor jag har haft om mitt underhåll. Kommer säkert ha fler funderingar framöver.
 
Hej allesammans, OBS: vi har förlängt tävlingen tills på tisdag morgon på grund av påskledigt.
 
Svar X:

Jag skulle motsatta vägen vandra
Inte måla utomhus som alla andra
Men ingen skulle nog klandra
Ny färg skulle kunna förvandla

Ett pistagegrönt garage helt omvandla
Vit färg jag skulle handla!
 
Svar: X.

Vi flyttade in i vårt radhus 2009. Sedan dess har jag varje år tänkt att jag måste ge altanen och utemöblerna lite omvårdnad ... Möblerna var redan förra sommaren bortom all räddning. De fick skänkas och nya möbler (nu i plast) inhandlas. Men altangolvet, det kan fortfarande göras något åt. Med rätt produkter och lite beslutsamhet. Vinner jag presentkortet vet jag att det sistnämnda kommer på köpet :)
 
Vi ber om ursäkt för att det dragit ut på tiden att annonsera vinnaren i denna tävling. Men här kommer besked med dunder och brak: Stort grattis till vinsten :D!!..... jonloof! Nu har du att göra under semestern. Vi hoppas detta hjälper dig en bit på vägen.

Motivering: Tidigare ägare har vänt på trallen på uteplatsen, troligtvis tyckte de väl att detta var enklare än att behandla den. Resultatet är att den har tydliga randmärken efter varenda regel på den ytan som nu då är på ovansidan. För att försöka tänka lite hållbart och på miljön men även på plånboken då det är mycket projekt igång just nu så tänkte jag försöka slipa bort detta och olja in den snarare än att riva bort allt och lägga nytt.
 
Elina Blom Westergren skrev:
Vi ber om ursäkt för att det dragit ut på tiden att annonsera vinnaren i denna tävling. Men här kommer besked med dunder och brak: Stort grattis till vinsten :D!!..... jonloof! Nu har du att göra under semestern. Vi hoppas detta hjälper dig en bit på vägen.

Motivering: Tidigare ägare har vänt på trallen på uteplatsen, troligtvis tyckte de väl att detta var enklare än att behandla den. Resultatet är att den har tydliga randmärken efter varenda regel på den ytan som nu då är på ovansidan. För att försöka tänka lite hållbart och på miljön men även på plånboken då det är mycket projekt igång just nu så tänkte jag försöka slipa bort detta och olja in den snarare än att riva bort allt och lägga nytt.
Stort tack för vinsten, fantastiskt roligt, här ska oljas :D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.