Fiskade upp denna test, Husqvarna ligger bra till i vanlig ordning och jag säger inte att det skulle vara oförtjänt, vet några som har liknande maskiner och de tycks funka som man väntar sig.

Uppdaterad 2017 påstås det:

http://www.bäst-i-test.se/robotgrasklippare

Själv har vi ett par Works Landroid i 2015 & 2016 års upplaga och känner inte igen mig alls i det som skrivs om att de tex skulle vara rymningsbenägna. Snarare fungerar de som så att de stannar omedelbart om de av någon anledning skulle halka utanför slingan... eller är det bara jag som haft en fantastisk tur att mina exemplar fungerar precis som de ska?

Vore mycket intressant att höra om någon av alla er andra ägare av Worx-maskiner från de senaste åren haft bekymmer med "rymningar", skriv och berätta om hur det funkat för er! Ange gärna årsmodell också, vet att det var ett problem i de första generationerna för många år sedan men nu ska vi prata om senaste årsmodellerna, gärna 2015 och framåt.

Om jag själv stod i begrepp att köpa en robotklippare denna säsong så skulle detta vara en dealbreaker för mig med rymmande robot...
 
Körde min hela förra året utan en enda rymning!
 
Min har inte heller rymt på tre säsonger!
 
Jag hade förrut en WG791E årsmodell 2015 som gick två säsonger. Det hände aldrig att den rymde några längre sträckor. Men några gånger så hamnade den utanför slingan på vägen hem på de mest konstiga platserna. Men den körde aldrig mer än högst en meter innan den stannade.

Slingan var strikt installerad enligt manual och inga grannar hade robotar som störde. Jag gissar att det är faktorer som kan påverka.
 
Bäst i test påstår inte att worx rymmer fortfarande 2017, läser man hur deras tester är upplagda så ser man snart att deras tester är en sammanställning över flera år. Uppdateringen i år består av att fler modeller är tillagda och flera exempelvis äldre HQ-modeller är borttagna.
Worx-testet är från 2015 och modellen är en M, inte de senare WG79x-modellerna.
 
Jag köpte en Worx förra säsongen och den rymde inte en enda gång.
 
Jag tycker dessa tester är mycket tveksamma om man år efter år får höra om problem som åtgärdats för mycket länge sedan. Likaså pratas det om andra aspekter som "problemlösningsförmåga" vilket även detta är egenskaper som utvecklas år för år via olika uppdaterade årsmodeller och även inom en årsmodell via mjukvaruuppdateringar.

Samma gäller samtliga tillverkare av klipprobotar såklart. Så vad är det för vits med dessa sk "expertomdömen" om de i vissa fall baseras på gammal skåpmat från äldre modellers förtjänster och tillkortakommanden, i andra fall baseras på senaste modellen? Vilseledande är bara förnamnet...

Folk som köper robotklippare idag köper väl rätt sällan gamla begagnade maskiner. Man köper årets modell typiskt eller möjligen fjolårets (2016) modell på rea.
__
PS. Jag använde testets beteckning Worx Landroid M som var den äldre beteckningen på serien som fokuserar ytor ca 800 - 1200 kvadratmeter.
 
Redigerat:
  • Gilla
mg765
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.