Hej!

Jag tänkte höra om det är någon här som fått tomt genom linköpings kommunala tomtkö? Vart fick ni tomten, när var det och hur länge hade ni stått i kö då?
 
Ingen? Ingen ens som känner någon??
 
Vi stod bara någon månad i kön, men har inte köpt en tomt i något av de populäraste områdena heller.
 
Brorsan köpte en i Ekängen, tror inte han stod i kö alls?
 
Kelpieförare skrev:
Vi stod bara någon månad i kön, men har inte köpt en tomt i något av de populäraste områdena heller.
Tack för svar! Vart köpte ni?
 
Anna_H skrev:
Brorsan köpte en i Ekängen, tror inte han stod i kö alls?
Det var antagligen inte genom den kommunala kön då?
 
juniorkatten skrev:
Det var antagligen inte genom den kommunala kön då?
Nej, det var via entreprenören.
De stod i tomtkö i 10 år och fick förfrågningar där då och då, men det dök inte upp något de var intresserade av.
 
Inga fler här i Linköpings tomtkö?? Harvestadtomterna verkade iaf omåttligt populära - 177 familjer i kö efter att alla tomter sålts/reserverats. Läser på kommunens hemsida att de framöver ska sälja småtomter i Möjetorp, mellan Harvestad och Hjulsbro! Även Vårdsberg som är relativt stadsnära med bra kommunikationer kommer att "byggas ihop" med Linghem där mängder av småhustomter kommer att erbjudas. Och Sättuna vid Roxen är också ett läge för nya småhustomter så mycket roligt kommer ut framöver, då hoppas jag att poängen räcker.
 
Har fått svar från kommunen att de som fått tomt i Harvestad nu stått i kö i cirka tre år. Inväntar svar angående planer i Möjetorp :)
 
Ingen mer här i forumet som står i kön? Vad jag förstår så väntas kommunen släppa många attraktiva tomter kommande år/året på platser som i Ekängen, Sättuna och som sagt Möjetorp (Hjulsbro).
 
Nu finns färdiga detaljplaner för Hjulsbro (möjetorp) och Ekängen! :) Se kommunens hemsida
 
Vi står i tomtkön, stått sedan Juni förra året.

För en månad sedan hade jag plats 1425 utav 1835 i kön, det säger ju dock inte så mycket.

Vad tycker ni om tomterna i Sturefors som kommer nu snart?
 
Har kikat på Sturefors men tycker det är lite väl långt från stan vs. vad man får. Dessutom får man av de kommunala tomterna välja på att antingen bo vid en jättestor skola, eller inklämd mellan lägenhetshus och ett kraftverk :p Känns inte jätteattraktivt. Ska ni intresseanmäla på dem?
 
Nackdelarna med Sturefors är ju att tätortsbussen inte går där som i Harvestad, eller ja bussarna i allmänhet går väl ganska dåligt där ute, så bil varje dag är ju ett måste.
och lite som du säger, skolan blev väldigt stor o hög! :eek: och dom 4 vånings hyresrätterna känns lite tråkigt tyvärr.

Har även undrat lite om marken där, speciellt på dom östra tomterna, det är ju en åker och vattnet står kvar länge där, verkar vara tjock lera. Jag är ingen Geolog så jag vet inte om det är bra eller dåligt. Men det kanske krävs pålning..?

Men vi ska nog intresseanmäla och se.
 
Man kan köpa med Fiskarhedenvillan där annars, tomter + hus ute nu
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.