Hej alla!
Vi har idag en rätt stor altan och i mitten av den har vi en rund pool som vi nu vill barnsäkra så ingen trillar i av misstag när barnen är ute och leker.

Det vi kollat på nu är att sätta ett vindnät runt poolen och jag funderar på hur man bäst och snyggast får till stolpar runt att fästa detta i.
Min tanke är att ta två brädor och fästa/klämma nätet mellan dem när man skruvar ihop stolpen.
Liknande hur Timell & CO gör i denna video: http://www.tv4.se/äntligen-hemma/klipp/martin-och-björn-bygger-ett-fiffigt-staket-2373622

Men eftersom min pool är i mitten av altanen behöver jag fästa stolparna i trallen och kan inte montera stolparna runt om. Hur bör jag fästa stolparna då? Använda vanlig Stolphållare? Dessa är ju inte så vackra men antar de är stabilat att skruva fast i trallen.

Rund pool med täckning på en stor träaltan vid skymningen, med färgrik himmel i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Har ni tips eller gjort något liknande?
Tack!
//Peter
 
Misstänker att det finns en bärlina eller regel under trallen där brädorna möts.
Du kanske kan lossa brädor på lämpligt avstånd från poolen och skruva fast en stolpe där.
 
Spänn över ett nät när ni inte badar? Kommer inte seklokt ut med räcken och massa jobb...
 
Får vara ett stabilt nät isf.. Antar att befintligt poolskydd inte är godkänt? Köp ett rib-cover?
 
Poolplåt som man kan rulla ut.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.