För min del ligger jag oxå o räknar ut hur jag vill att trädgården skall se ut ;D

Jag har sedan alla mina resor fastnat stenhårt på den närmast asketiska tonen i asiatiska trädgårdar med mycket sten, vatten o sparsmakade grönska i många skiftningar, samt något ensamt med en vacker färg som lyser upp, t.ex ett vackert litet körsbär eller plommonträd.
Det skall vara vilsamt och rent utan krusiduller o en massa jobb med det :)
 
Ja det låter lite som den trädgården Flitiga Lisa är inne på gräs och gröna toner.
Har hittat en trädgårgssida på nätet som har riktigt bra priser på växter www.hortogreen.com De ser ut att ha ett brett sortement av gräs.

Jag/vi söker också det lugna som komplement till vår hektiska vardag. Som tur är så grävdes det upp några riktigt stora stenar när de grävde ut för grunden. :) Lite vatten vore inte så fel men jag vet inte hur ännu.

Mvh Lisen som längtar till huset är klart.
 
Tänkte bara tipsa om ett designprogram, Home Designer Suite från Better Homes and Gardens. Som jag upfattat det är flera här intresserade av arkitektur och landscaping i samspel.

Själv använder jag programmet endast för att rita planlösningar än så länge, men det kan också användas för trädgårdsdesign. Föreslår därför ett besök på http://www.homedesignersoftware.com/mainlinks/landscaping.htm

Så behöver ni inte gräva upp trädgården i onödan för att se om idéerna funkar :)
 
Detta tycker jag t.ex. är vilsamt o snyggt :)

solpallar_skjolveggir_11.jpg
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.