S
ByggSann skrev:
Sandra - Robert!

Jag tycker ni ska ha vit spis! Vi har Ikea gråbetsade ask skåp o alla vitvaror i vitt o jag tycker det är jättefint...O jag kan tänka mig att det kommer matcha jättebra med era gröna luckor!

Har hört från bekanta att det är frustrerande utan anti finger på spisen...man måste vara där o putsa hela tiden...
Okej du har fått mig att börja överväga att vi nog ska ha alla vitvaror i vitt. Luckan är väl inte riktigt grön i och för sig utan mer beige med lite grönton i ;) Hur ser gråbetsad ask ut? Letade lite på nätet med hittade inget...du har ingen bild på ert kök? Man ser ju aldrig vita vitvaror nuförtiden, på alla bilder i kataloger är det ju rostfritt eller liknande och det är svårt att göra sig en bild av hur det kommer att se ut.

// Sandra
 
Vi har bok kök och valde allt vitt utom fläkten som vi valde i rostfritt.(rostfritt var inte så inne då så jag tyckte inte det avr så snyggt på allt) Men 4-5år senare hittade vi VÅR kyl i rostfritt. Så ut åkte den "nya" kylen i alla fall.Dom sitter inte i närheten av varandra så det snyggt hos oss. Vet faktiskt inte om jag skulle vilja ha allt i rostfritt heller :-/ Men vi få se när det andra gå sönder ;D
 
Sandra_Robert skrev:
[quote author=ByggSann link=1140043948/0#10 date=1140115864]Sandra - Robert!

Jag tycker ni ska ha vit spis! Vi har Ikea gråbetsade ask skåp o alla vitvaror i vitt o jag tycker det är jättefint...O jag kan tänka mig att det kommer matcha jättebra med era gröna luckor!

Har hört från bekanta att det är frustrerande utan anti finger på spisen...man måste vara där o putsa hela tiden...
Okej du har fått mig att börja överväga att vi nog ska ha alla vitvaror i vitt. Luckan är väl inte riktigt grön i och för sig utan mer beige med lite grönton i  ;) Hur ser gråbetsad ask ut? Letade lite på nätet med hittade inget...du har ingen bild på ert kök? Man ser ju aldrig vita vitvaror nuförtiden, på alla bilder i kataloger är det ju rostfritt eller liknande och det är svårt att göra sig en bild av hur det kommer att se ut.

// Sandra[/quote]

Vissa på ikea säger att den har utgått o vissa säger att den finns kvar...men inte att hitta på internet! Färgen är väldigt ljus nästan "isig" så den ser lite grå ut i ådrorna.

Vi håller på o målar köket o ska ställa dit ett sidebyside kylskåp (i vitt) Så fort vi e färdiga me köket kan jag skicka med en bild...e nog inte färdig förräns om ca 1 vecka...

Jag vet att det är svårt att föreställa sig köket i färdigt tillstånd...det kmer bli helt olika kök om det väljer rostfritt el vitt...o pengamässigt oxå för den delen!

Lycka till :)
 
S
ByggSann skrev:
Vi håller på o målar köket o ska ställa dit ett sidebyside kylskåp (i vitt) Så fort vi e färdiga me köket kan jag skicka med en bild...e nog inte färdig förräns om ca 1 vecka...

Jag vet att det är svårt att föreställa sig köket i färdigt tillstånd...det kmer bli helt olika kök om det väljer rostfritt el vitt...o pengamässigt oxå för den delen!
Ja jag ser jättegärna en bild på det sen när det är färdigt!  :D
Andra får också jättegärna skicka bilder om ni har vita vitvaror, så att man ska skapa sig en bättre bild av det.

Jo visst priset skiljer ju också en del, runt 4-5000 extra tror jag det skulle kosta med rostfritt istället, vilket i och för sig kan kännas som en liten summa när man bygger nytt...
Vi vill ju ha ett kök som ger ett lite mer lantligt intryck, frågan är om det gör någon skillnad med vitt eller rostfritt? Samtidigt gillar jag blandningen av modernt och gammal, när de får mötas liksom...

// Sandra
 
S
ByggSann skrev:
Vi håller på o målar köket o ska ställa dit ett sidebyside kylskåp (i vitt) Så fort vi e färdiga me köket kan jag skicka med en bild...e nog inte färdig förräns om ca 1 vecka...
Hej!
Hur har det gått med köket? Nyfiken på att se hur det ser ut med era vita vitvaror. Du kanske har lagt upp en bild någon annanstans här på forumet men i så fall har jag missat det...

// Sandra
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.