Hejsan!
Vi har ett hus byggt 1958, med ett sovrum tillbyggt 2010, som är ganska stort.
Det är faktiskt så att det är lite för stort, så vi hade tänkt bygga ut våran garderob, och göra om den till en walk-in-closet. I dagsläget är det skjutdörrar utåt i rummet, vi tänkte bygga en ny vägg och göra garderoben 1-2m djupare, och sätta in en dörr på vänstersidan. Fördelen är att vi får mer förvaring, mindre sovrum (inte lika mycket dö-yta), samt får tv´n närmare sängen.

Problemet är att det är vattenburen golvvärme i rummet, som jag inte vet hur slingorna ligger, så jag är ju mindre sugen på att borra fast reglar i golvet.. :rolleyes:

Då är frågan, går det att limma liggande balkar direkt på golvet, trä eller stål, och sedan skruva balken i taket för att fixera. Hur stadigt blir det?
Ett annat problem är också att det är öppet till nock, så man får bråka lite med övre balkar, men det får lösa sig.
 
  • Stort sovrum med lutande tak, trägolv, säng, skinnfåtölj och svart accentvägg, diskussion om ombyggnad.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Stort sovrum med skjutdörrsgarderob och röd linje som visar planerat utbyggnadsområde.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det går bra med dubbelhäftande tejp och plåtutlägg på golvet. Du kan också skruva fast den med ett par korta montageskruv (13 mm) om golvet är tjock nog.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Mattejp och träregel är perfekt.
 
Ok, då låter det som att jag är rätt ute iallafall, tack för hjälpen :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.