S
Hej!

Tror ni att det blir fult om vi skulle köpa en rostfri spis, men vit kyl och frys? Dessa kommer inte att stå på samma vägg i köket. Köksförsäljaren sa till oss att man då kan få intrycket av att vi inte har köpt sakerna samtidigt, skulle ni få det intrycket också?

// Sandra
 
Hej,
Om du har valt ett vitt kök, tycker jag att det går bra.
Om du har valt nå´n annan färg eller trä/laminat tycker jag nog att alla vitvaror bör ha samma färg.
Men annars vit kyl och frys, rostfri spis och fläkt, det går väl bra.
Är det av någon speciell anledning du vill ha det så? (Nyfiken bara) ;)

// Fia
 
Vi valde att skaffa endast vita vitvaror till vårt nya vita kök, dock rostfri fläktkåpa. Tänkte först att skaffa rostfritt på allt men priserna var lite väl häftiga jämfört med de vita så då fick det bli ett enhetligt vitt kök. Hade aldrig tanken på att blanda, kan nog se lite konstigt ut.
 
Jo, lite hopplockat skulle nog jag tycka att det ser ut med rostfritt och vitt blandat. Men ibland kan det ju vara vettigare att göra så, tex om man redan har en del ganska nya, vita vitvaror. Som vi! Vi ska renovera köket det här året och det kommer att bli en salig blandninga vitt och rostfritt. Inte för att vi vill blanda utan för att det blir en ekonomiskt tung renovering och tillbyggnad i samma svep. Vi har tex inte råd att byta den vita diskmaskinen vi köpte för 2 år sedan på en gång men tanken är att göra det så småningom så att allt blir rostfritt.
 

I vårt nya vaniljgula kök valde vi rostfri diskmaskin(Siemens), spis(E-lux) o spisfläkt(AEG), men en vit kyl/frys(AEG). Kyl/frysen står inte på samma vägg som övrigt.

Jag tycker det blev väldigt bra, inte att det blev rörigt.

/Abbe
 
Ett alternativ är att bygga in kyl & frys i samma luckor som köket!
 
RenoVera skrev:
Hej,
Om du har valt ett vitt kök, tycker jag att det går bra.
Om du har valt nå´n annan färg eller trä/laminat tycker jag nog att alla vitvaror bör ha samma färg.
Men annars vit kyl och frys, rostfri spis och fläkt, det går väl bra.
Är det av någon speciell anledning du vill ha det så? (Nyfiken bara)  ;)

// Fia
Håller med i detta......

Har vitt kyl/frys men resten rostfritt, vita luckor... Ser inte det minsta konstigt ut, men hade kanske gjort det ifall vi inte haft vita luckor?
 
Kör inbyggnadsgrejer istället så får du ett mkt enhetligt och snyggt kök. Altså Inbyggnads Kyl&Frys och diskmaskin. Sedan kör du rostfri ugn, häll och micro.
 
S
Hej!
Tack för svaren!

Luckan vi ska ha i köket, är HTH:s classic (spegelucka) lackad i grönbeige (NCS 1009-Y26R) Vi har bestämt att vi ska Husqvarnas produkter i hela köket. Sambon är inne på att vi ska alla vitvaror i vitt, men jag tycker ju att spisen vi ska ha är så mycket snyggare i rostfritt! Han tycker också att den är snygg men han är så rädd för putsandet, dessutom har inte den spisen sån "anti-finger-print-skydd". Därför är vi lite oense om detta...  :-?

Vi ska ha fläkten inbyggd i ett skåp så den kommer inte av synas jättemycket, även om man givetvis ska ha samma färg som på spisen. Diskmaskinen ska vara helintegrerad.

Hmm man kan skulle ha en svart spis istället? En tanke som just slog mig...fast jag är ju emot svart, just det ja... ;)

Här är i alla fall en bild på den vita spisen, finns tyvärr ingen på den i rostfritt

// Sandra
 
  • QSG6146W.jpg
Vi har nyss renoverat köket med ikeas lidingö vita spegel luckor, och vi har inbyggnads ugn inbyggnadsmikro och fläkt i rostfritt , helsvart häll och husqvarnas kyl och frys i vitt med rostfria handtag så att det rostfria kommer igen lite där. Av den enkla anledningen att jag tycker det blir lite bårhus med både mycket vittt och mycket rostfritt, särskilt hos oss där man ser både framsida och sidor på kyl& frys. Oc ingen har sagt till oss ;D Att det ser konstigt ;D ut :-/
 
Sandra - Robert!

Jag tycker ni ska ha vit spis! Vi har Ikea gråbetsade ask skåp o alla vitvaror i vitt o jag tycker det är jättefint...O jag kan tänka mig att det kommer matcha jättebra med era gröna luckor!

Har hört från bekanta att det är frustrerande utan anti finger på spisen...man måste vara där o putsa hela tiden...

har själv en liten fråga...vad tycker ni om vit side by side kylskåp/frys med ismaskin? Ska införskaffa en snart men känner ingen som har en sån i vit alla som renoverar har ju rostfria vitvaror nu förtiden!
 
ByggSann skrev:
har själv en liten fråga...vad tycker ni om vit side by side kylskåp/frys med ismaskin? Ska införskaffa en snart men känner ingen som har en sån i vit alla som renoverar har ju rostfria vitvaror nu förtiden!
Vi har side by side med ismaskin i vitt, LG GRL207QVSK inköpt på Elgiganten. Hade ingen lust att betala minst 2000:- extra för rostfritt så den blev den vita istället. Ser helt okej ut ochh funkar bra, har dock inte kopplat in ismaskinen ännu.
 
ThomasLindgren skrev:
[quote author=ByggSann link=1140043948/0#10 date=1140115864]har själv en liten fråga...vad tycker ni om vit side by side kylskåp/frys med ismaskin? Ska införskaffa en snart men känner ingen som har en sån i vit alla som renoverar har ju rostfria vitvaror nu förtiden!
Vi har side by side med ismaskin i vitt, LG GRL207QVSK inköpt på Elgiganten. Hade ingen lust att betala minst 2000:- extra för rostfritt så den blev den vita istället. Ser helt okej ut ochh funkar bra, har dock inte kopplat in ismaskinen ännu.
[/quote]


Oki, den vi tänkt köpa e en electrolux. För vi behöver en med djupet mindre än 70 cm o d verka vara den enda på marknaden me det måttet! Vi hade fått betala 6000 kr mer om vi hade velat ha den i rostfritt!!!
 
Smaken är ju olika, men vi sparade diskmaskinen(VIT), för att den var ganska ny.
Finns inget mer störande än den i hela köket, nu ska den ut.

Tror dock inte att en Rostfri ex spis och allt annat vit stör lika mycket.


/M
 
mikkat skrev:
Smaken är ju olika, men vi sparade diskmaskinen(VIT), för att den var ganska ny.
Finns inget mer störande än den i hela köket, nu ska den ut.
Om den ändå ska ut; kan du inte prova och måla den istället i någon mindre retlig kulör? :D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.