Fräscha upp uteplatsen och utemöblerna!

Hand som applicerar olja med pensel på träaltan för att fräscha upp utemöblerna och uteplatsen.

Våren är här och uteplatsen har du förmodligen hunnit snegla på både en och två gånger redan. Kanske håller inte möblerna samma klass som före vintern? Eller så behöver kanske altanen oljas? Varför inte passa på att fräscha upp uteplatsen innan alla vår- och sommargäster kommer på besök. Denna veckan har du chans att vinna ett presentkort hos Beckers. Vad du köper för värdet är helt och hållet upp till dig!

OBS: Presentkortet kan enbart användas hos Beckers färgfackhandlare.

Totalt värde cirka: 3 000 kronor

Så här tävlar du:

Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Beckers har många nyttiga arbetsråd på sin sajt. Hur ofta bör man, enligt råden för “måla träfasaden”, rengöra sin fasad?


1. Varje år
X. Vartannat år
2. Vart femte år

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses tisdag 18 april.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Beckers. Meddela i den här tråden när du har fått den, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Beckers för att de sponsrar den här tävlingen.
 
Svar: X
Huset får ny fasad, målas vit och fin, taket byts till rött men nedanför finns f d grön trall som blivit grå, torr och tråkig och längtar efter att någon ska ägna dem lite kärlek och olja.
 
Svar X
Har 93 kvm altan som ja tänkte prova lasera i sommar, och hade behövt vettiga råd och bra produkter så ja inte förstår fruns oas här hemma.
 
Svar: X
Fasaden är mörk brun, staketet är mörk brun, trallen är mörk brun... Det är dags att ta tag i detta och få till några spännande färgklicker i trädgården!
 
Svar: X!
Motiveringen är väl kort och gott att min veranda ser alldeles hemsk ut. Skulle verkligen behöva en uppfräschning.
 
Svar: x
Vi har ett hus som är vit putts och panel i en brun ton och ett garage som är rött med vita knutar där panelen har blivit lite rutten pga dåligt underhåll men i sommar blir det panelbyte med tilläggsisolering så då behövs det färg till det så det matchar med huset.
 
Svaret är X

Vi har precis köpt hus som vi håller på att totalrenoverar. Hade varit trevligt att ha en plats när det blir lite varmare ute som man kan sitta och återhämta sig på. Men innan man vill sitta på den behöver den lite kärlek i form av färg.
 
Svar: X

Färgen på vårat staket flagnar, så det behövs skrapas och läggas på ny färg.

Perfekt uppdrag som Beckers färg kan hjälpa oss med :)
 
Svar: X

Räcker frityrolja och barnens vattenfärger för att ordna upp 100 m2 altan? Annars behöver jag nog besöka Beckers!
 
S
Svar: X

Har nyligen köpt ett hus, där gavlarna är laserade i en tråkig (ful) brun nyans. Beckers har inte gjort mig besviken förr, så att måla om gavlarna med någon modern färg från Beckers skulle göra susen!
 
Svar X
Har ett stort altangolv som verkligen skulle behövas piggas upp med lite färg eller olja från Beckers. Ända sedan jag köpte huset för 3 år sedan har jag retat mig på detta golvet så ni skulle göra mig en stor tjänst om jag vann.
 
Charlie2 skrev:
Svar: X
Huset får ny fasad, målas vit och fin, taket byts till rött men nedanför finns f d grön trall som blivit grå, torr och tråkig och längtar efter att någon ska ägna dem lite kärlek och olja.
Svara: X 😉
 
X. Vartannat år

Tidigare ägare har vänt på trallen på uteplatsen, troligtvis tyckte de väl att detta var enklare än att behandla den. Resultatet är att den har tydliga randmärken efter varenda regel på den ytan som nu då är på ovansidan. För att försöka tänka lite hållbart och på miljön men även på plånboken då det är mycket projekt igång just nu så tänkte jag försöka slipa bort detta och olja in den snarare än att riva bort allt och lägga nytt.
 
Svar: X

Som sagt i förra tävlingen, så ska vi bygga altan i sommar. Det är mycket pengar (stor altan), så att få lite hjälp med en bra olja skulle underlätta budgeten. Det skulle också göra att jag kan olja in mina egenbyggda partybord.
 
X. Vartannat år
Vi gör en totalrenovering av fasaden, så färg behövs😃
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.