Var till två färghandlare dom föreslog Beckers eller Jotun till min husfasad , dom hade ungefär samma snitt pris på beckers /Jotun 230 - 300 kr liter vid köpa av 1 till 3 liter 230 för 3 liters burk 300 kr för en liter enligt handlaren var det samma kvalitet på färgerna .
vilka erfarenheter har ni ??
Hittade bla FASADAKRYLAT JOTUN DALARÖD 10L på Bauhaus för 1249 kr 124 kr liter 10 liter .

I fall det är sån skillnad på priset väljer man såklart ej färghandeln .....
 
Har du själv testat någon av färgerna på ditt hus ??
Vill gärna ha svar från er som provat båda färgerna tack .....
 
Har målat huset med Beckers Akrylatfärg Max. Bäst-i-test måste man ju använda........:D

Har bara gått 2 år så jag har ingen längre utvärderingstid bakom mig än. Bra pris var det i alla fall på Bauhaus och K-Rauta. Betydligt billigare än Nordsjö som jag hade tänkt använda innan jag såg Folksam test.
 
Fast enligt flera bra färg handlare så säger dom att den testen är ganska orättvis efter som man inte testar där det är normala förhållanden .

Jag har pratat med flera som har hus dom har inte haft problem med Joutun är jätte nöjda efter många många år .
 
Bra, lita då mer på färghandlarna som i 9 fall av 10 är knutna till endast 1 fabrikat. Och med stor sannolikhet ett fabrikat som hamnar en bit ner på listan.....
Det är ditt val.
 
Dom här hade alla kända märken som becker alcro osv så jag ja litet på färghandlare som flera bekanta handlar i från osv .... så är det , vill man misstro alla färghandlare är det upp till var och en .
Så nog om det Kane , och vidare till ämnet .

Någon som har målat sitt hus med Jotun färgen berätta vad du tycker färgen
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.