I ett badrum.

Installation/montering av badkar, tvättställ, bide och element.
Badkar, tvättställ, bide och vattenkranar är köpta eller befintliga , elementet tillkommer kostar drygt 1000 kr.
Det som finns i badrummet annars är två avlopp och två vattenrör sticker upp i golvet. Tomt annars på golv och vägg.

Det som skall göras är alltså rördragning, vatten, och avlopp från handfat/bide till golvet. Fastsättningen i väggen. och installation av element. Badrummet är 5 kvm.

Hur mycket tror ni att en installation av detta kan kosta?

Vad kan man anse att är rimligt?

Själv hade jag räknat med ett par timmars jobb, men jag hade tydligen lite fel. Nu har rörmokaren varit där i 5 timmar.

Det är inte hos mig alltså utan hos en bekant. Jag tyckte att han skulle anlita en firma med orden "Det blir inte så dyrt för det där, jag vill helst inte trixa med vattendragning hos någon annan. För det kan trots allt bli fel".
Så nu undrar jag i eftertanken om jag lurat honom på kostnaden. Men samvetet hade nog varit sämre om jag gjort så de fått vattenskada.
 
9000kr
 
Ja han är nu inne på andra dagen.
 
charta77 skrev:
Ja han är nu inne på andra dagen.
Blev klart efter dryga halva. Det tog tid förvånasvärt längre. Men det blev _fint_ gjort!
 
Kul att för omväxling höra om ett jobb som blev bra Charta 77! Missuppfatta mig rätt nu - för jag ser själv hur man kan läsa det här... :p
 
RilleRock
Sly_fox skrev:
Kul att för omväxling höra om ett jobb som blev bra Charta 77! Missuppfatta mig rätt nu - för jag ser själv hur man kan läsa det här...  :p
Oavsett så måste det klagas.
Svenskar i ett nötskal.
 
Ja, jag har inte fått höra än hur mycket det skulle kosta. Men är väl egenltigen inget jag skall bekymmra mig om.
 
RilleRock
charta77 skrev:
Ja, jag har inte fått höra än hur mycket det skulle kosta. Men är väl egenltigen inget jag skall bekymmra mig om.
;D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.