Jag har kört samma uppsättning i typ 4 år... En Epson EH-TW6000W som kontrolleras genom en Pioneer VSX-923-K och har Telias Motorola VIP1003.
Det finns en Apple TV4, WDTV Live och Google ChromeCast kopplat genom samma Receiver och alla de fungerar utan problem.

Även TV har fungerat felfritt i drygt 4 år men i lördags fick jag problem med att Telia digitalboxen rapporterade att det inte fanns IP adress så jag fick starta om boxen vilket inte hjälpte och efter samtal med Telia kundtjänst fick jag fabriksåterställa boxen. IP adress fick jag förvisso efter det men nu får jag bara en gul blinkade bild genom TV boxen via Receivern.
Pluggar jag TV boxen direkt till projektorn fungerar det och likaså mot en PC monitor (via samma HDMI kabel). Pluggar jag samma monitor genom Receivern visar den bara en gul bild också (samma som projektorn, fast projektorn blinkar också).

Helt klart så har något hänt efter reset av TV boxen och Receivern tycker inte längre om signalen.
Min gissning blir väl att något har lagts till/förändrats för HDMI HDCP för TV boxen eftersom den nu fick nytt firmware (den är inte uppdaterad på jag vet när).

Eftersom det fungerar direkt med projektor eller TV ignorerar Telia mina skrik.

Vad kan jag göra?
(Annat än att byta bort Telia eller köpa en ny Receiver alltså...)

Jag har projektorn inbyggd i taket på en lyft så att hålla på plugga i/ur TV boxen går ju bort...
 
Startar du reciever/projektor före boxen?
Kolla annars i teliaforumet på minhembio.com.
 
Som sagt så har det ju fungerat i drygt 4 år och upphörde fungera efter att TV-boxen fick nytt firmware så det är någon signal som förändrats.
Jag har hittat några trådar här och var med samma/liknande problem och då har det varit någon som haft en gammal plasma-tv eller några som kört genom Receiver's som HDMI växlar som då också bara visat gul bild med just Telias Motorola VIP 1003 box.

Telia har idag lovat att skicka en ny digital-TV box (annan modell) så får vi se om det löser problemet... Jag tyckte inte riktigt om deras inledande förslag att jag skulle köpa en ny TV... :surprised:
 
hsd
Verkar ju bero på recivern ,har Du haft den spänningslös en stund
Kolla även kontakterna till recivern
 
Jo, tack, har testat allt, av och på och olika HDMI sladdar etc. Något har som sagt hänt efter att TV-boxen fick nytt firmware eftersom det ju fungerat i flera år tidigare.
 
hsd
Hoppas det löser sig med nya boxen
Jag hade trassel med Telias motorolabox men det verkar funka med den nya arris-boxen från Telia
 
hsd skrev:
Hoppas det löser sig med nya boxen
Jag hade trassel med Telias motorolabox men det verkar funka med den nya arris-boxen från Telia
Ja, det är Arris boxen jag får nu också... Den hade tydligen något Netflix och Youtube interface också. :)
 
Vad har du för inställning på upplösning och frekvens på Tv-boxen ? Denna nollställs ju när nu reset:ar boxen och ställer sig ofta på en "säker" automatisk inställning.
 
anders07 skrev:
Ja, det är Arris boxen jag får nu också... Den hade tydligen något Netflix och Youtube interface också. :)
Enligt specen har den HLS, dvs webtv support.

Har du kontrollerat att din receiver har senaste firmwareversionen?
 
Min receiver är en Pioneer VSX-923-K från stenåldern och har uppdaterat firmware senast 2012... :surprised:
 
Ursäkta att jag lyfter en gammal tråd.
Jag har sen nått år tillbaka problem med att när jag sätter igång Tv:n, så är bilden gul. Texten från boxen (Telias Arris VIP2853, inspelningsbar) syns och om jag stänger av Tv:n med fjärrkontrollen igen och slår på en gång till så funkar det.
Jag har trott att det är Tv:n som kanske börjar ge sig (6 år gammal Philips), men ser nu att många har haft problem med gul bild just från Telia. Frågan är om det är samma sorts fel eftersom mitt försvinner om jag stänger av och sätter på Tv:n?
Boxen är nog 2 år gammal och funkar bra annars.
Jag har triple play och förra året byttes första boxen i skåpet för att den förra gick sönder.

Nån som har nån idé?

Edit: Har HDMI mellan box och tv, samt att det sitter en Chromecast i tv'n, men det sista borde väl inte störa.
Tyvärr minns jag inte om det började i samband med nått av bytena.
 
Jag har fått tre nya boxar av Telia nu. Efter firmware uppgradering har det blivit gul bild och så har Telia skickat ny box efter en del gnäll med motiveringen att de ju inte kan tvinga mig köpa ny receiver eller TV för att de uppdaterat firmware ...

Nu har det fungerat bra under en längre tid
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.