Är det någon på detta excellenta forum som vet vart man kan hitta en vit himmelssäng i trä?

Annica
 
Tack, men vad jag kunde se så var det bara barnmöbler och det är inte vad jag är ute efter.

Annica
 
Jag "byggde" en himmelsäng i vår förra lgh. Ville genomföra en budgetrenovering så efter lite funderande fäste jag 4st mindre guld-färgade kedjor från taket ( nä då, inget pervers allt  ::)) i dessa fäste jag sedan trästänger, som gardinstänger, fast i taket.

Det gick åt massor av tyg, sammanlagt 6 längder. Snyggare när det var rejält draperat, enkelt att ta bort "himmeln" när man tröttnat.

mvh // Bjorlevik
 
Jag ska förklara lite närmare vad jag hade tänkt mig. Det jag skulle vilja ha är en enkel trästomme helst i vitt. Jag vill nog inte ha något tyg på den utan bara själva stommen. Kanske något åt det gustavianska hållet, inte pråligt utan ganska enkelt. Hoppas verkligen att någon har tips på detta. Förhoppningsvis är jag inte ensam om att vilja ha något liknande.

Annica
 
I IKEA's 1700-talsserie ingick en helt underbar himmelssäng i trä som dottern var väldigt tänd på ... Nu fick hon inte in den i studentlägenheten så detta problem löste sig. Men den lär kunna beställas fortfarande - av den agent som tog över 1700-talsserien. Dyr var den tidigare och lär inte vara billigare idag.
 
Tack för alla tips!
Nu börjar det verkligen likna det jag är ute efter. På Escapes hemsida fanns exakt en sån som jag vill ha, men 20000 kr var kanske lite häftigt. Att Ikea har sådana hade jag inte en aning om. Även om den var brun så går den ju som sagt att måla om och 2000 kr drygt är ju lite mer överkomligt.

Annica
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.