En grundentreprenör i Örebro har satt i system att överdebitera för grunden till kunder som bygger med Smålandsvillan. Flera personer rapporterar att de blivit blåsta.

Du kan läsa artikeln här: Stor husskandal i Örebro
 
  • Gilla
leffe-e
  • Laddar…
Bra reklam för företaget i fråga...Med tanke på firmabilarna de verkar ha (kan ses på deras Facebook-sida under inlägg från besökare) så är man inte så förvånad över att de kan ta betalt... :)
 
  • Gilla
leffe-e
  • Laddar…
harry73
När börjar det bli bluffakturor och när kan man börja polisanmäla dom för bedrägeri?
 
  • Gilla
Snailman och 1 till
  • Laddar…
Ok, nu säger Smålandsvillan att de slutat rekommendera den här firman. Men det hjälper ju inte alla de kunder de hjälpt till att lura.

Även om smålandsvillan rent formellt håller sig borta från ansvar, så är det ju deras representant som har hjälpt skojarföretaget att få sina kunder.

Så moraliskt är hustillverkaren ansvarig, och bör hålla sina kunder skadeslösa.
 
  • Gilla
leffe-e och 9 till
  • Laddar…
varför fortsätta att bestrida fakturorna? bättre att bara lägga dom på hög och strunta i dom så kan företaget få möjlighet att skicka vidare till fogden, och sen bestrida hos fogden istället
 
  • Gilla
clobar och 1 till
  • Laddar…
harry73
Skriva ett brev att man anser att uppdraget är slutbetalt och att alla följande fakturor härmed bestrides. Och att nya fakturor ses som bluffakturor och att ni kommer att överväga polisanmälan
 
  • Gilla
leffe-e
  • Laddar…
G
Och där var de rökta i Örebro med omnejd. Finns väl inte en människa som inte googlar på firmanamnet innan man gör en sådan investering. Riktigt fula metoder.

Redaktionen skrev:
En grundentreprenör i Örebro har satt i system att överdebitera för grunden till kunder som bygger med Smålandsvillan. Flera personer rapporterar att de blivit blåsta.[/QUrOTE]
 
Och då dyker väl samma kufar upp i ett nystartat bolag med fläckfritt rykte...
 
  • Gilla
Solari
  • Laddar…
G
Polisanmäl för försök till bedrägeri
 
G
Ni kan visst gå till rätten! Stäm dem och begär att rätten gör en negativ fastställelsetalan.
 
G
Skulle inte förvåna mig om företaget gjort detta med Smålandsvillans goda minna. Både smålansvillan och systern myresjöhus är riktiga bluffföretag och fuskbyggare
 
P
Js byggansvariga bor på fina adresser 2 i örebro och 1 i ekeby. Går åt mycket pengar då.
 
gäst skrev:
Skulle inte förvåna mig om företaget gjort detta med Smålandsvillans goda minna. Både smålansvillan och systern myresjöhus är riktiga bluffföretag och fuskbyggare
Hur menar du nu? Jag funderar på att eventuellt köpa ett hus av Myresjö inom ett år. Om jag förstått dig rätt så ska jag undvika detta pga. att deras säljare i Örebro rekommenderat en skitfirma för grundarbete. Du kanske har mera information?
 
P
Kolla alla anmälningar och rättsprocesser mot företagen innan du anlitar något för ditt livs troligen största investering.
 
  • Gilla
leffe-e och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.