Hej!

Min tanke är att jag ska placera infällda vägguttag på regelmässig höjd från golv upp på vägg, bakom kyl och frys och undrar då
om det finns utrymme bakom dessa. Kyl och frys ska stå mot vägg, vägguttag ska placeras i nederkant på regelmässig höjd från golv upp på vägg.

Finns det någon som vet vart man kan se sprängskiss över dessa, eller finns det någon som har en sådan produkt och vet om det går att göra som jag har tänkt med vägguttagen?


Det gäller den här produkten:

http://www.elon.se/vitvaror/kyl-fryspaket/samsung-rr34h62207f/ee-/rz27h62007f/ee
 
Jag har fått reda på att det inte finns något utrymme bakom dessa skåp, och undrar då hur man på bästa sätt löser det med vägguttag?
Skåpen ska stå fristående mot vägg, inga överskåp.
 
A
Du måste nog sätta uttagen precis över, det finns ingen plats alls bakom dessa skåp men du måste ha en rejäl luftspalt då kondensorfläkten behöver mycket luft att arbeta med
ev kan du sätta skåpen så långt fram att en kontakt får plats bakom vilket i sin tur skulle ge ett lagom avstånd dvs luftspalt.
Skåpen måste oxå stå så att du lätt kan dra fram dessa för rengöring av kondensorslingan. Fläkten fyller nämligen den snabbt med damm.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.