:-? Är helt förvirrad. Har trott att jag egentligen valt klart men nu blev jag alldeles så där stum och började tänka att tänk om det blir för mörkt.

Vi har köpt laminatgolv, mörkgrått som ser ut som stenplattor, fyrkantiga sådana. Ekluckor, svart bänkskiva med grå stänk i och nu då till kaklet. Först och främst, om man tänker sig köket som en rektangel så är det kökluckor på vänster sida och söder om man säger så. Norr ligger två rum och öster har vi stora fönster och altan.

Problemet är då att jag egentligen valt kalket som är mörkgrått tegelstensaktigt. Blir det för mörkt? Vi ska ha 5 spottar längst med diskbänken, tänkte ha något liknande i taket på 2 ställen. Eller hade det blivit snyggare med svarta mosaikplattor? Eller ska jag ha något som är grått och svart... Det verkar helt omöjligt att hitta något bra i normal prisklass, allting ligger mellan 500-2000 kr. De vi hittat nu nr då är tegelstenskaklet på 295 kr och mosaiken på 99 kr. Kan det bli för mörkt eller ska man försöka varva svart/grått. Eller är det ok? Jag vill gärna ha det åt det hållet med färgen så att allt går åt samma nyanser. Har ni bilder på något liknande ni gjort? Tacksam för ALL hjälp!
 
Personligen tycker jag att även mörkgrått-svart kakel blir i mörkaste laget..(men då är jag själv en extremt ljustörstande människa)
En sak att tänka på är att mörka kulörer och material fullständigt äter ljus, så mycket ljus behövs. Visst har du stora fönster men under den mörka årstiden är ju även dessa svarta.
Jag är helt enkelt lite fräck och föreslår ett ljusare går kakel/mosaik.

T ex
104-1.jpg
Just detta kommer från Lhådös, vet tyvärr inget pris. Jag vill bara visa att en lite ljusare platta kan funka bra till svart bänkskiva och mörkgrått golv.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.