Håller på med renovering av badrummet och skall göra om grunden. (Det är ett tillbyggt utrymme)
Under spånet så fanns där en gjuten platta, och även under plattan närmst i bild.
Skulle behöva lite tips och idéer på nu grund. Cellplast på plattan (30cm) och sedan gjuta 10cm eller Regla upp och sätta spånskivor och lämna det öppet under?
Delvis rivet badrumsgolv visar exponerade rör och en befintlig gjuten betongplatta, förberedd för renovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
hur du än gör så byt rören då du inte får ut en krona på hemförsäkringen om du bygger in T-kopplingarna. efter att du är klar med renoveringen. rören ser dessutom ganska gamla ut så de borde åka bara på grund av ålder.
Valet av betong eller trä anser jag kommer ner till plastmatta eller klinker, då klinker är sämre på trä speciellt när du har 2 olika typer av golv där den ena kan röra sig (trä) och den andra är dött material (betong).
men gjut inte in trät man ser på bilden, för fukt vandrar över från betong till trä. med risk för mögel och röta i redan gammalt trä.
 
pjapen skrev:
hur du än gör så byt rören då du inte får ut en krona på hemförsäkringen om du bygger in T-kopplingarna. efter att du är klar med renoveringen. rören ser dessutom ganska gamla ut så de borde åka bara på grund av ålder.
Valet av betong eller trä anser jag kommer ner till plastmatta eller klinker, då klinker är sämre på trä speciellt när du har 2 olika typer av golv där den ena kan röra sig (trä) och den andra är dött material (betong).
men gjut inte in trät man ser på bilden, för fukt vandrar över från betong till trä. med risk för mögel och röta i redan gammalt trä.
Alla rör både till radiatorer och blandare kommer att gå utvändigt, jag kommer att köra på golvbjälklag 145/45 med 22mm golvspånskiva, 145 isolering i facken och en oorganisk blindbottenskiva.
Kommer nog att lägga i 250 med cellplast under golvkonstruktionen, då det i dagsläget är 400 ned till gjuten platta.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.