KristinaRT
Skulle behöva tips på en enkel och effektiv lösning av ett litet problem:
Vår trädgård (gräsmatta) gränsar direkt till grannens garage, dvs gräsmattan tar slut där den gjutna plattan till garaget börjar. Detta för att vi inte kommer åt att klippa med maskinen, och gräset blir högt precis intill husväggen, vilket inte är så bra för grannens fasad.
Nu har dessutom kirskål fått fäste här och längs hela husväggen, vilket gör läget lite mer akut!

Vad är enklaste lösningen? Enda kravet är att man ska kunna köra där med gräsklipparen, så att höja upp fungerar inte.
Funderar på att sätta plattor, men kirskål växer gärna i sättsand så det känns inte optimalt. Lägga täckduk och singel över känns enklare, men jag är rädd att singel hamnar på gräsmattan och förstör knivarna i gräsklipparen....

Tar tacksamt emot alla råd, erfarenheter och tips!
 
Gräv bort gräsmattan närmast garaget, lägg markduk. Närmast gräsmattan kan du lägga små betongplattor som en kant, perfekt för gräsklipparhjulet, och ytan mellan stenarna och väggen kan du fylla med grus/kullersten el ngn annan fin sten.
 
Jag löser det problemet med en grästrimmer.

Protte
 
Vi har kanter av liggande tryckta reglar 45x195 som jag har målat svarta med slipersolja.
Håller bra, ser bra ut och går snabbt att få på plats.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.